توجه به سبك چيدمان اتاق نيز از جمله موارد مهمي است كه توجه به آن هنگام خريد پرده الزلمي است اما در خصوص انتخاب پرده اطاق خواب و آشپزخانه باید...

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ، نكته مهمي كه از ابتدا بايد مشخص كنيد اين است كه پرده اي كه قصد خريدش را داريد تا چه حد بايد نور ورودي به داخل خانه را مسدود كند،همچنين به اين نكته هم توجه كنيد كه بايد چه ميزان در مقابل گرما و سرماي هواي بيرون مقاومت داشته باشد،اين موضوع به نسبت منطقه آب و هواي جفرافيايي خانه شما, فصلي كه در آن به سر مي بريد و كاربرد اتاق مورد نظر معين مي گردد.

براي مثال اگر قصد داريد پرده را براي اتاق خواب خود خريداري نماييد مهم است به نوعي باشد كه اجازه ورود نور را به داخل ندهد.

اين مسئله در مورد آشپزخانه كاملاً برعكس در نظر گرفته مي شود،همچنين اگر هواي بيرون سرد است، براي جلوگيري از نفوذ هواي سرد بايد از پرده هاي ضخيم تري براي پنجره ها استفاده نماييد.

توجه به سبك چيدمان اتاق نيز از ديگر موارد مهمي است كه توجه به آن هنگام خريد پرده الزلمي است.

پرده بايد از لحاظ رنگ و سبك متناسب و هماهنگ بوده و در حقيقت مكمل چيدمان اتاق باشد،همچنين انعطاف پذيري پرده نيز اهميت زيادي دارد.

پرده بايد طوري انتخاب شود كه در صورت تمايل به راحتي كنار رود تا نور و هوا به راحتي وارد اتاق شود و در مواقع نياز نيز كاملا بسته شود و اجازه ندهد نور وارد اتاق گردد.

فراموش نكنيد كه پرده يكي از عناصري است كه با كمك آن مي توانيد رنگ ها را به چبدمان دعوت كنيد، بنابراين در انتخاب رنگ آن دقت بيشتري به خرج دهيد و كمي از خلاقيت خود بهره بگيريد.

رنگ پارچه اي را كه در فروشگاه مي بينيد و انتخاب مي كنيد ممكن است به دليل تفاوت در نور دو فضا جلوه اي كاملاً متفاوت در خانه شما داشته باشد.

براي اينكه اشتباه نكنيد و پس از نصب از خريد خود پشيمان نشويد، ابتدا مقداري از پارچه مورد نظر را به خانه و اتاق مورد نظر بياوريد و در صورت تاييد به سفارش و خريد آن اقدام كنيد.

توجه كنيد كه فضاي داخل به چه ميزان از بيرون ديد دارد.

اگر اين ديد زياد نيست يا اصلا وجود ندارد، مي توانيد از پرده ها ي نازك و يا از نوعي از پرده كه فقظ بصورت كناره هستند، استفاده كنيد و آزادانه از نور و مناظر بيروني لذت ببريد، اما اگر داخل خانه از بيرون ديد داشته باشد، براي ايجاد حريم خصوصي بايد در انتخاب پرده كمي بيشتر دقت كنيد و انواعي از پرده ها را انتخاب كنيد كه ديد خارجي را بطور كامل مسدود كنند./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار