با گسترش شبکه های اطلاعاتی از جمله فضای مجازی، افراد سود جو به دنبال کسب درآمد از طریق فروش داروهای تقلبی و غیر استاندارد لاغری در اینترنت هستند.

 دکتر احمدرضا درستی با اشاره به اینکه اغلب داروها و مکمل های لاغری که در سایت های مختلف اینترنتی تبلیغ می شوند مبنای علمی ندارند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: اکثر این داروها مکمل هایی که در سایت های مختلف اینترنتی تبلیغ می شوند و حاوی مواد نامشخص هستند که نه تنها به لاغری فرد کمک نمی کند بلکه عوارضی مانند خونریزی  های شدید،  آسیب های مغزی، لک های پوستی و هم چنین در مواردی ابتلا به انواع بیماری های روانی را به دنبال دارد.
 وی افزود: یک فرد از نظر علمی حتی اگر ورزشکار هم باشد چنان چه بیش از چهار کیلوگرم در ماه وزن خود را از دست بدهد این کاهش وزن ناشی از دست رفتن  چربی نبوده بلکه آب بدن و عضلات آن در حال تحلیل رفتن  هستند.
وی خاطر نشان كرد: افراد به ویژه خانم ها که علاقه فراوانی به کاهش وزن دارند باید مراقب باشند تا با جملات زیبا و فریبنده که در انواع سایت های اینترنتی در خصوص کاهش وزن وجود دارد خود را با خرید این محصولات به خطر نیندازند./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار