معاون امور اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: در اجرای طرح شناسایی موقوفات، 534 موقوفه در سطح این استان شناسایی شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، محمدرضا طیبی گفت: بر اساس استخراج پلاک‌های ثبتی در سال جاری که با حضور کارشناسان در اداره ثبت و مطالعه بر روی پرونده‌های ثبتی انجام شد از بررسی 900 پرونده مربوط به شهرستان ساوجبلاغ 34 موقوفه در این شهرستان کشف و شناسایی شد.

وی ادامه داد: پس از اتمام کار داده و مطالعه پرونده‌های ثبتی نیز 500 موقوفه در اشتهارد شناسایی شد. همچنین کار مطالعه پرونده‌های ثبتی ادامه دارد و تا پایان سال جاری میزان کشف موقوفات افزایش خواهد یافت.

طیبی با اشاره به این که هر ملک شخصی دارای سند مالکیت و سوابق ثبتی است و موقوفات نیز از این موضوع مستثنی نیستند، عنوان کرد: به منظور حفظ عین موقوفات با هدف سنددار کردن آنها، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان‌های اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک کشور به امضا رسیده است.

این مسئول افزود: اکنون طرح ساماندهی پرونده‌های حقوقی و ثبتی موقوفات استان البرز در سامانه جامع در حال اتمام است.

معاون اوقافی اداره کل اوقاف استان البرز متذکر شد: سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه یک نرم افزار رایانه‌ای است که به لحاظ حفظ و نگهداری موقوفات از اهمیت بالایی برخوردار است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.