برای افزایش بودجه در این عرصه مانعی وجود نداشته و در صورت افزایش شاهد حضور جوانان و افراد فعال در این عرصه خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبري بيست و هفتمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر، حجت الاسلام و المسلمین رضا آشتیانی عراقی، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و نماینده مردم قم با بیان اینکه فعالیت در بخش سمعی می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، گفت: اگر سرمایه گذاری در این بخش به صورت مناسب صورت گیرد قطعا آثار خوب و عمیقی نسبت به جشنواره های دیگر خواهیم داشت.

آشتیانی افزود: اگر موضوعات به صورت مناسب و آموزنده در هر رشته ارائه شود برای هر رده سنی می تواند تاثیرگذار باشد، همچنین در صورت مقایسه آثار سمعی می توان دریافت که مطالب به وسیله هنر و با ابزار آن به صورت موثرتری منتقل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که کمبود بودجه در چنین بخش هایی مانع از حضور پیشکسوتان در این عرصه شده و این جشنواره ها بیشتر با حضور جوانان برگزار می شود، گفت: وزارت ارشاد بودجه این جشنواره ها را تامین کرده و اگر امکان افزایش بودجه وجود داشته باشد با برنامه ریزی مناسب شاهد افزایش بودجه در این بخش خواهیم بود.

آشتیانی خاطرنشان کرد: برای افزایش بودجه در این عرصه مانعی وجود نداشته و در صورت افزایش شاهد حضور جوانان و افراد فعال در این عرصه خواهیم بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به تولید آثار بصری مثل فیلم و تئاتر بسیار پرداخته شده ، افزود: این در حالی است که آثار سمعی مثل موسیقی نیز می تواند اثر مناسبی بر مخاطب داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرداختن به موسیقی های شبیه مداحی نیز مناسب بوده و باید از حرکت موسیقی به سمت غنا جلوگیری کرد، بنابراین آثار هنری در صورت رعایت اصول اسلامی، می تواند مناسب باشد.

يادآور مي شود، بيست و هفتمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر 24 تا 30 بهمن ماه به دبيري دكتر حسن رياحي در تهران، كرج، قزوين، شيراز، ياسوج و گرگان برگزار مي شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار