رئیس سامان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از اجباری شدن نصب سیستم ایربگ بر روی تمامی خودروهای تولید داخل از ابتدای مهرماه سال آینده خبر داد و گفت: این تکلیفی برای خودروسازان است که باید آن را در موعد مقرر عملیاتی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ نظام الدین برزگری در حاشیه همایش تجلیل از برگزیدگان مصالح ساختمانی استاندارد کشور در خصوص ارتقای استانداردهای خودرو گفت: از جمله مواردی که در سال آتی به مرحله اجرا درخواهد آمد، ارتقای سطح استاندارد یورو 2 به یورو 4 در خودروهای تولیدی است ضمن اینکه در این رابطه موضوع سوخت مرتبط با یورو 4 و خودروی منطبق بر این استاندارد نیز مطرح است که وزارت نفت ماه گذشته نمونه سوخت یورو 4 را رونمایی کرد.

به گفته برزگری، وزارت نفت قول داده است تا نیمه ابتدای سال 91 بنزین یورو 4 را به خودروسازان ارائه دهد و خودروسازان نیز سیستم سوخت خودروی خود را بر این استاندارد منطبق کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون تمام خودروهای تولید داخل مجهز به سیستم ترمز ای بی اس هستند و خودروسازان تا پایان شهریور سال 91 فرصت دارند تا تمامی خودروهای تولیدی را به ایربگ مجهز کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: در مورد استاندارد بدنه خودروها نیز در حال مطالعه هستیم./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار