خبرگزاری های روسیه خبر دادند: قزاقستان مدیران شرکت ملی نفت قزاقستان (کازمونای گاز) و یک شرکت زیرمجموعه آن را تغییر می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ خبرگزاری های روسیه اعلام کردند: دولت قزاقستان در پی وقوع ناآرامی ها در شهر نفتی ژانا اوزن، رئیس شرکت ملی نفت قزاقستان (کازمونای گاز) و یکی از زیرمجموعه های این شرکت با عنوان اوزن مونای گاز را تغییر می دهد.

خبرگزاری اینترفکس قزاقستان به نقل از یک منبع ناشناس دولتی اعلام کرد: لایزات کینوف، معاون وزیر نفت و گاز قزاقستان به عنوان رئیس جدید شرکت کازمونای گاز، جایگزین بولات آکچولاکوف می شود.

آکچولاکوف از اکتبر گذشته به ریاست شرکت کازمونای گاز منصوب شده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد: آلیک حیدربایف، مدیرعامل شرکت کازمونای گاز و عضو هیئت مدیره شرکت اکتشاف و تولید کازمونای گاز، به عنوان مدیر اجرایی شرکت اوزن مونای گاز منصوب می شود.

مدیر اجرایی کنونی شرکت اکتشاف و تولید کازمونای گاز عسکر بالژانوف است.

در پی درگیری و خشونت میان کارگران نفتی معترض و پلیس در تظاهرات جمعه دو هفته گذشته (25 آذر) در شهر نفتی ژانا اوزن 15 نفر جان خود را از دست دادند.

ناآرامی های شهر نفتی ژانا اوزن سبب وقوع تنش میان مقام های نفتی کشور قزاقستان و اقتصاد وابسته به نفت این کشور نفت خیز آسیای مرکزی با مشکل رو به رو شده است.

رئیس جمهوری قزاقستان 26 آذر در شهر ژان اوزن سه هفته حالت اضطراری اعلام کرد و کالموخبت کاسیموف، وزیر کشور دولت آلماتی، برای کنترل شرایط امنیتی، ساکنان این شهر را به شهری دیگر منتقل کرده است./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار