مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: با شکل‎گیری کمیته امنیت انتخابات استان، فضا برای فعالیت تمام افرادی که پا به عرصه انتخابات گذاشته‎اند، مساعد شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، محمدابراهیم کیاپور اظهار داشت: تمام تحرکات کاندیداها، هواداران، جریانات سیاسی و همه افراد موثر در انتخابات در کمیته امنیت استان رصد می‎شود.

وی تصریح کرد: مدت‎ها قبل از نواخته شدن زنگ انتخابات و تقویم زمانی آن، کمیته امنیت انتخابات استان در تمام شهرستان‎ها برای جمع‎بندی و تحلیل موانع احتمالی شکل گرفته است.

رئیس کمیته امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان خاطرنشان کرد: اعضای تشکیل‎دهنده این کمیته را اداره کل اطلاعات، سپاه پاسداران، ارتش، تمام نیروهای انتظامی و نظامی مانند مرزبانی و دستگاه قضایی نام برد.

کیاپور اضافه کرد: وزارت کشور در کنار هیئت‎های اجرایی که برگزارکننده انتخابات هستند این تشکل را با حضور دستگاه‎های اجرایی و متناسب با ماموریت موجود تشکیل می‎دهد و امنیت انتخابات را تدارک می‎بیند و به عنوان چشمان بیدار ملت از شیطنت‎ها و توطئه‎های احتمالی دشمنان انقلاب مراقبت می‎کند.

وی گفت: با شکل‎گیری این کمیته، فضا برای فعالیت تمام افرادی که پا به عرصه انتخابات گذاشته‎اند، مساعد شده و حداقل انتظار هر یک از نامزدهای انتخاباتی این است که مسئولان، سلامت و امنیت آرای ماخوذه را تضمین کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان ادامه داد: با تدبیر ریاست دستگاه قضایی استان، ستاد ویژه‎ای در دادگستری کل تشکیل شده که با هرگونه تخلف احتمالی در انتخابات به طور جد و مطابق قانون برخورد می‎کند و متناسب با موضوعاتی که به کمیته امنیت ارجاع می‎شود، دستگاه‎های متولی مربوطه را به جلسات این کمیته دعوت می‎کند.

کیاپور افزود: در صورت بروز هرگونه تخلف که از ناحیه هر فرد یا دستگاهی صورت گیرد و جنبه محرمانه داشته باشد به دستگاه قضایی، گزارش و با آن برخورد می‎شود.

به گفته وی همچنین این کمیته مراقبت می‎کند تا مسئولان له و علیه کاندیدایی وارد عرصه نشوند که در غیر اینصورت، تحویل مراجع قضایی شده و به استاندار معرفی شود تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان به کاندیداها نوید داد که با مراقبت‎های آشکار و پنهانی که از شعبات مختلف صورت می‎گیرد، حتی یک رای آنها به نفع دیگری تمام نشود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.