فوق تخصص آلرژي و ايمونولوژي گفت : داروهاي استفاده شده براي بيماري آسم داروهاي کنترلي هستند که پس از کنترل بيماري ، درمان آغاز مي شود .

دکتر مسعود موحدی فوق تخصص آلرژی و ايمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو باخبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه براي رسيدن به اهداف کلي در بيماري آسم بايد به چهار جزء درماني ارزيابی و پايش بيماری، آموزش بيمار و خانواده وی ، کنترول عوامل محيطی و بيماريهایco-morbid و درمان فارماکولوژيک توجه شود گفت : اين بيماري از نظر کنترل به سه گروه تقسيم مي شود که هم از نظر شدن و هم کنترل بر روي دو محور اصلي شامل بار علائم اخير اسم و مرگ و موربيديتي آسم در آينده قرار ميگيرد .


موحدي افزود : اين بيماري براي توصيه درماني به سه گروه 4-0سال،11-5سال وبالاتر از 12سال تقسیم می شود که در هنگام درمان علاوه بر توجه به مشکل کنوني بيماري بايدبه فکر خطرات آينده نيز باشد .


وي يادآور شد : داروهاي استفاده شده در اين عرصه داروهاي کنترلي هستند که وقتي بيمار به مرحله کنترل رسيد درمان را پس از سه ماه آغاز مي کند .


اين فوق تخصص آلرژي و ايمونولوژي ادامه داد: در زمان هاي خاصي از جمله زمان شروع رفتن به مدرسه يا مهد کودک و در موقع تماس با آلرژن هاي فصلي مي توان داروهاي کنترلر را افزايش داد .


وي گفت : توصيه مي شود کودکي که طي دوازده ماه گذشته بيش از يک مورد حمله داشته به نام آسم مداوم قلمداد شود و اموزش بيمار و کنترل عوامل محيطي از با اهميت ترين مراحل درماني بيماري اسم به شمار مي روند ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.