سارقانی که با سو استفاده از بی اطلاعی و عدم شناخت مالباختگان از کاربرد زبان انگلیسی در عملیات بانکی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده بودند روز گذشته به دام پلیس افتادند .


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گزارش های دریافتی از سوی تعدادی از مغازه داران روستایی در شهرستان پاکدشت حکایت از این داشت که فرد ناشناسی طی تماس تلفنی و با عناوین جعلی به بهانه خرید اجناس مغازه از طریق عملیات بانکی کارت به کارت در عابر بانک از آنها کلاهبرداری می کند.
با توجه به افزایش شکایت ها موضوع سریعا در دستور کار ماموران دایره مبارزه با جرایم اقتصادی و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
با توجه به اهمیت موضوع ماموران سریعا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و پلیس دارنده حساب بانکی را شناسایی کردند.
با اقدامات گسترده پلیسی و استفاده از گشت های نامحسوس در نهایت فرد کلاهبردار در یکی از میادین شهر دستگیر و به مقر پلیس انتقال یافت.
وی در اعترافات خود ضمن اعتراف به کلاهبرداری با شیوه فوق گفت: حساب ها را با درج نشانی نادرست و هماهنگی خواهرم افتتاح و برابر هر حساب بانکی مبلغ سه میلیون ریال وجه نقد دریافت می کردیم.
با دستگیری دیگر متهم پرونده تحقیقات در خصوص شگرد انها مشخص شد کلاهبرداران پس از شناسایی مغازه ها طی تماس تلفنی با صاحبان انها با عناوین مختلف از قبیل مامور صنایع؛ دکتر، مهندس و با ترفند خرید اجناس برای اداره ها خواستار خرید اجناس شده و پس از جلب اعتماد طعمه های خود جهت واریز وجه نقد اجناس آنها را به پای دستگاه های خود پرداز کشانده از طریق عملیات بانکی کارت به کارت به زبان انگلیسی اقدام به واریز وجه نقد به حساب های خود می کرده اند.
گفتنی است: دستگیر شدگان با اعتراف به دهها میلیون تومان کلاهبرداری به مراجع قضایی معرفی شدند.
تلاش برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.