کیفیت بالا و ارزانی خدمات بهداشتی و درمانی ایران اصلی ترین دلیل سفر گردشگران خارجی به ایران است که در کنار پیشرفتهای علمی و پزشکی جایگاه توریسم درمانی ایران را در منطقه ارتقاء می دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پیشرفتهای پزشکان ایراني در سالهای اخیر جایگاه ایران را در منطقه بالا برده به گونه ای که بسیاری از مسافران خارجی برای درمان بیماریها به ویژه بیماریهای صعب العلاج، کشور ایران را برای درمان انتخاب می کنند به همین منظور دومین کنفراس گردشگری سلامت در بیمارستان رضوی مشهد با هدف تصمیم گیریهای جدید برای جذب بیماران خارجی برگزار شد.
راشدی، دبیر کمیته گردشگری سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود : هر فردی که به عنوان توریست وارد کشور می شود و از خدمات درمانی استفاده می کند حداقل بین 3 تا 4 هزار دلار درآمدی است که حاصل آن کشور از طریق ورود آن فرد می شود.
وی گفت : سودی که از طریق جذب بیمار خارجی اعمال می شود درخدمت رسانی بهتر به مردم کشور خودمان استفاده می شود،  شرکتهایی که در این زمینه فعالیت می کنند باید تحت نظارت وزارت بهداشت باشند زیرا باید بدانیم چه بیماری وارد کشور می شود و آیا بیماری وی قابل درمان است یا خیر زیرا اگر بیماری به کشور ما وارد شود که نتوان آنرا درمان کرد اثرات سوئی از پزشکی ایران بر جا می ماند.
 

* اساسنامه شرکتها توسط وزارت بهداشت ارزیابی می شود
رضوی، رئیس کمیته گردشگری سلامت در ادامه افزود : اساسنامه شرکت هایی که می خواهند در زمینه توریسم درمانی فعالیت کنند توسط وزیر بهداشت ابلاغ شده و بیمارستانها یا مراکزی که در این زمینه کار می کنند در وزارت بهداشت ارزیابی می شود و پس از اینکه تاییدیه دریافت کردند می توانند کار خود را انجام دهند. 

*علاقه مندی مدیران گردشگری سلامت به استفاده از خدمات بهداشتی ایران
 مدیر تور گردشگری سلامت از کشور امریکا در ادامه افزود: وقتی امکانات پزشکی ایران را از نزدیک دیدم بسیار هیجان زده شدم و از طرف دیگر کشور آمریکا در شرایط اقتصادی خوبی نیست و گردشگران به این کشور کمتر سفر می کنند و کشور ایران به عنوان بهترین کشور برای جذب توریست است .
مدیر تور گردشگری ترکیه در ادامه افزود : بیماران زیادی در ترکیه هستند که علاقه مند برای درمان در ایران هستند ما نیز علاقه مند به همکاری بیشتر با ایران هستیم.
مدیر تور گردشگری مصر گفت : در کشور ما هم بیمارانی که دچار بیماری های صعب العلاج هستند دوست دارند به ایران سفر کنند و در این کشور درمان شوند چرا که کشور ایران در حوزه درمان این گونه بیماری ها در منطقه و دنیا الگو است.
رئیس کمیته سلامت سفارت عراق تصریح کرد : آمارها نشان می دهد که بیمارانی که بصورت رسمی از بغداد به ایران اعزام می شوند در یک سال حدود 400 نفر هستند که اکثر آنها دچار بیماری های صعب العلاج از جمله بیماری قلبی کودکان و سرطان هستند.
راشدی دبیر کمیته گردشگری سلامت با اشاره به استقبال بی نظیر کشورهای دیگر از خدمات درمانی ایران گفت : به کشورهای دیگر منطقه از جمله عراق ، تاجیکستان و آذربایجان قول می دهيم که با همکاری وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و با همکاری سازمان میراث فرهنگی تسهیلات لازم را برای این کشورها فراهم کنیم .

 

*اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت های جمهوری اسلامی در همایش های خارجی
طباطبایی، رئیس دفتر خدمات بین المللی سلامت در ادامه افزود : من فکر می کنم که این همایش ها دو نقش مهم دارند، یکی خنثی کردن اطلاع رسانی های غلط درباره ایران است و دیگری معرفی ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مقصدی که خدمات کیفی خوب و مهمان نوازی فوق العاده ای دارد، است.
مدیر تور گردشگری سلامت از آلمان با اشاره به مخدوش کردن چهره ایران از طرف رسانه های غربی تصریح کرد : من برای اولین بار است که به ایران سفر می کنم، قبل از سفرم از رسانه های غربی چهره نامناسبی از ایران در ذهنم ایجاد شده بود اما اکنون از مهمان نوازی ایرانی ها سپاسگذارم و در سفر بعدی با خانواده ام به ایران می آیم.
 

*درمان و فرهنگ اسلامی دو نقش مهم برای توریسم درمانی
عبدالحسینی، رئیس بیمارستان رضوی مشهد در ادامه افزود : 3 سال پیش بود که یکی از بیماران از کشورهای عربی به من گفت خانواده ام معتقدند به جای اینکه در کشورهای اروپایی با فرهنگ غیر اسلامی درمان شوند بهتر است با همان امکانات علمی درمانی در جایی مثل ایران درمان شویم که فرهنگ اسلامی دارد .
در این همایش به تشکیل انجمن گردشگری سلامت کشورهای اسلامی تاکید شده زیرا به عنوان یکی از راه کارهای جذب بیمار خارجی است./ح   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار