دانشنامه معنوی "اسلام و مسیحیت" با بیش از یكصد مطلب خواندنی، در سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) در پایگاه مجازی حوزه قم به نمایش گذاشته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیر ارتباطات مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی، عصر یكشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریك فرا رسیدن این روز به كلیه هموطنان مسیحی، اظهار داشت: این دانشنامه با 115 مطلب در قالب پنج نمایه اصلی و 19 نمایه فرعی شامل گزیده كتاب، چكیده پایان نامه های دانشجویی، پرسش و پاسخ، بریده جراید، مقالات و مجلات در فضای مجازی در دسترس همگان قرار گرفت.

اكبر پوست چیان گفت: دانشنامه مزبور با جمع آوری و ارائه جامع ترین اطلاعات در باره زندگی معنوی و شخصیتی حضرت مسیح(ع) درصدد است منبع جامع و ارزنده ای به منظور تسهیل در امر تحقیق پژوهشگران حوزه و دانشگاه در دسترس همگان قرار دهد.

وی افزود: 'ویژگی های كلی مسیحیت'،'آموزه های اعتقادی در اسلام و مسیحیت'،'شعائر در اسلام و مسیحیت'،'پیامبر اكرم(ص) و مسیحیان'، 'حاكمان مسلمان و مسیحیان' از جمله نمایه های اصلی این دانشنامه است.

پوست چیان اظهار داشت: نمایه های فرعی دانشنامه با برخورداری از ده ها مقاله به غنای علمی این دانشنامه مناسبتی افزوده است كه می توان به نمایه هایی از جمله 'تاریخ مسیحیت'،'ابعاد اعتقادی مسیحیت'،'ابعاد اخلاقی مسیحیت '،'شعائر و احكام مسیحیت ' و 'كتاب مقدس مسیحیت' اشاره كرد.

وی همچنین 'فرقه های مسیحی 'مسیحیت در دنیای امروز'، 'وحی در اسلام و مسیحیت'،'عیسی(ع) در اسلام و مسیحیت'،'قرآن و انجیل'،'روح القدس در اسلام و مسیحیت'،'منجی موعود در اسلام و مسیحیت' را از دیگر عناوین فرعی این دانشنامه علمی برشمرد.

مدیر ارتباطات مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی گفت: علاقه مندان می توانند برای بهره گیری بیشتر از این دانشنامه علمی و مناسبتی به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه كنند.

http://www.hawzah.net/FA/Subjects.html?AssetID=0&SubjectId=81783

پایگاه حوزه از مجموعه پایگاه های مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی است كه از سال 1377 وظیفه اطلاع رسانی علمی در باره موضوعات علوم اسلامی در قالب های متنوع مانند مقالات، مجلات، پرسش و پاسخ، پایان نامه را بر عهده دارد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار