رييس شركت سرمايه گذاري خارجي و كمك هاي فني اقتصادي گفت:‌ در هيئت مقررات زدايي كه در چند ماه گذشته ايجاد شد بسياري از مقررات سرمايه گذاران خارجي رفع مي شود.

بهروز عليشيري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه در هيئت مقررات زدايي تمام قوانين و آئين نامه هاي مرتبط با فضاي كسب و كار بررسي شد گفت: قوانين مربوطه در 4 آئين نامه بررسي شد.

وي با بيان اينكه دولت در راستاي حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي مقررات مربوط به مالكيت زمين در مناطق آزاد را اصلاح كرده است، تصريح كرد:‌ اگرچه اين مقررات از سوي دولت اصلاح شده است اما روند اجراي آن مشكل تر از اجراي خود قانون است ولي به هر حال دولت مصمم بر اجراي اصلاح مالكيت زمين در مناطق آزاد مي باشد.

عليشيري در ادامه افزود: قانون متفاوت و مسائل و مشكلات آيين نامه، مانع از توسعه و گسترش قانون مناطق آزاد شده است.

وي در ادامه توضيح داد: تفاوت در روند اجرايي قانون و آيين نامه در طرح هايي چون فروشگاه هاي زنجيره اي، جنگل ها و مراتع وجود دارد كه با روند مقررات زدايي در طي چند ماه اخير اميدواريم هرچه زودتر اين مشكلات رفع شود.

عليشيري با اشاره به اينكه تمامي دستگاه هاي اجرايي موظف هستند ظرف 30 روز آينده كل مصوبه ها را اجرا كنند، افزود: اولين مصوبه هاي تصويب شده مربوط به سازمان مراتع و  جنگل ها و بعد از آن مناطق آزاد است كه در مراحل اجرايي و تقديم آن به دولت است./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار