فرمانده سازمان بسيج مستضعفين گفت: استقلالي كه اكنون براي ايران اسلامي حاصل شده است مديون شهيد سوداگر و ديگر شهيدان دفاع مقدس است.

سردار محمدرضا نقدي در گفتگو با خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران با اشاره به خصوصيات مرحوم سردار سوداگر گفت:‌ استقلالي كه اکنون براي ايران اسلامي حاصل شده مديون شهيد سوداگر و امثال همرزمان شهيد ايشان است كه در دفاع از ايران اسلامي، ذره اي ترديد به خود راه ندادند.

وي با بيان اينکه اين شهيد بزرگوار در دوران انقلاب، نقشي بسيار فعال داشت به نقش کليدي و مؤثر وي در عمليات هاي دوران دفاع مقدس اشاره و تصريح کرد: آن مرحوم با وجود اينكه در روزهاي ابتدايي جنگ پاي خود را از دست داد اما تا آخرين روز جبهه را ترك نكرد و مسسئول اطلاعات عمليات قرارگاه خط شكن جبهه در همه عمليات‌هاي دفاع مقدس بود و همه از او روحيه مي‌گرفتيم.

نقدي در ادامه به رشادت هاي اين سردار بزرگوار اشاره كرد و گفت: اين شهيد بزرگوار عليرغم اينكه يك پاي خود را در ابتداي جنگ از دست داد ولي به عنوان روحيه دهنده عمل مي‌كرد، از برج‌هاي ديده‌باني شخصاً بالا مي‌رفت و براي جواناني كه به جبهه مي‌پيوستند نماد استقامت بود و درس استقامت مي‌داد.

فرمانده بسيج مستضعفين اضافه کرد: سردار سوداگر عبور از ميادين مين را به جوانان در عمل آموزش مي‌داد و با بدن خسته و جانباز به جاي استراحت در منزل در سنگرها حضور داشت و لحظه‌اي سنگر را ترك نكرد.

وي در ادامه به پايه‌گذاري واحد درسي دفاع مقدس در دانشگاه‌ها توسط سردار سوداگر اشاره كرد و اظهار داشت: امروز نشر معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها مديون اين شهيد بزرگوار است كه پايه‌گذار نشر معارف و ارز‌ش‌هاي دفاع مقدس در دانشگاه‌ها بود.

نقدي در پايان گفت:‌اميدواريم كه بتوانيم راه اين شهيد بزرگوار را ادامه دهيم و جوانان ما از اين همه عشق و شهادت و ايثار درس گرفته و در استمرار آن تلاش كنند./ش3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار