حضور گسترده شخصيت هاي روس و ديپلماتهاي کشورهاي مختلف در مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سفارت ايران در مسکو، نادرست بودن ادعاها در مورد انزواي تهران را ثابت کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، "سرگئي بابورين" معاون سابق رئيس مجلس دوماي روسيه به اين شبکه گفت: مي توانم بگويم که انقلاب اسلامي در ايران پيام بيداري بشريت در قرن بيستم بود که باعث شد بشريت به حق ملتها در پيگيري ارزشهاي ديني و ملي فکر کند. علاوه بر هيئت هاي ديپلماتيک، شماري از نمايندگان وزارت امور خارجه روسيه و مقامات سازمان همکاريهاي نظامي و فني فدرال اين کشور هم در اين مراسم حضور داشتند.


"رجب صفرف" رئيس مرکز روسي مطالعات ايران معاصر به المنار گفت: مهمترين پيامي که بايد به جامعه جهاني و ملتهاي جهان برسد آن است که کشوري که راه خود را بر اساس دوستي بشريت، دموکراسي، انسانيت و عدالت انتخاب کرده است بايد آينده شکوفايي داشته باشد و به پيشرفت دست پيدا کند.


"ولاديمير ايوسيف" کارشناس ارشد مرکز امنيت بين المللي روسيه در گفتگو با اين شبکه اظهار داشت، اين سوال ذهن بسياري را به خود مشغول کرده است که آيا غرب به ايران حمله خواهد کرد؟ به اعتقاد من به عنوان يک کارشناس نظامي، نه اسرائيل و نه آمريکا تصميم و قدرت حمله به ايران را در شرايط کنوني ندارند. نمي توان احتمال وقوع چنين حمله اي را در آينده دور نفي کرد، اما خط قرمزهايي وجود دارد که مي توان با جلوگيري از روبرو شدن با گزينه نظامي، از کنار اين خط قرمزها عبور کرد.


"محمود رضا سجادي" سفير ايران در مسکو هم در گفتگو با المنار تصريح کرد، ان شاءالله سوريه و ايران بر تسلط آمريکا در منطقه پيروز خواهند شد. خوشبختانه دوستان روس ثابت کردند که نسبت به ماهيت مسايل در منطقه هوشيار هستند.


"رياض حداد" سفير سوريه در مسکو هم گفت، ما اميدواريم ملت ايران به توسعه و پيشرفت خود ادامه دهد. ما اميدواريم ايران بتواند از همه دشوارهايي که در راه انقلاب وجود دارد، عبور کند و با تسلط آمريکا در منطقه مقابله کند. "فادي الحاج" علي کاردار سفارت لبنان هم اظهار داشت، در لبنان، سوريه و همه کشورهاي دوستدار آزادي و صلح اين مناسبت را گرامي مي دارند./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار