مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: 12 ایستگاه باران‌سنجی سنتی در اردبیل به ایستگاه خودکار با بستر مخابراتی کنترل از راه دور با سنسورهای دما و رطوبت ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران/ بهمن کمانگر امروز در نشست با کارشناسان بخش هواشناسی استان اردبیل افزود: خرید تجهیزات خط MPLS به منظور ارتباط با پایلوت اصفهان و اجرای فاز اول سامانه هشدار سریع هواشناسی استان اردبیل را در دستور کار داریم.

وی با بیان نصب و تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی استان به سامانه هواشناسی و تاسیس و راه‌اندازی ایستگاه‌های هواشناسی ویژه کشاورزی و جاده‌ای گفت: با تجهیز ایستگاه فرودگاه اردبیل به سامانه Cat2 توانستیم در فرودگاه اردبیل نیز خدمات متعددی ارائه دهیم.

کمانگیر با اشاره به اجرای فاز اول سامانه هشدار سریع هواشناسی افزود: این سامانه اطلاعات پدیده‌های مخرب جوی شامل داده‌های هواشناسی و هیدرولوژی را دریافت، پایش و در پایگاه داده‌ها ذخیره می‌کند و پس از انجام برخی کنترل‌ها با صدور هشدار به هنگام ابزار قضاوت صحیح در مورد سطح خطر و عکس‌‌العمل مناسب را در اختیار تصمیم گیرنده قرار می‌دهد.

وی برنامه‌های اجرایی اداره کل هواشناسی استان در پنج ساله توسعه را یادآور شد و گفت: اجرای طرح سامانه هشدار سریع هواشناسی در سطح استان اردبیل، تجهیز هواشناسی کشاورزی پارس‌آباد به سامانه ایستگاه هواشناسی کشاورزی اردبیل، ایجاد آزمایشگاه هواشناسی کشاورزی اردبیل و ارتقای کلیه ایستگاه‌های باران‌سنجی سنتی به باران‌سنج‌های خودکار از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در ادامه با اشاره به وضعیت شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 11 ایستگاه سینوپتیک، دو ایستگاه فرودگاهی، 11 ایستگاه خودکار، سه ایستگاه اقلیم‌شناسی، یک ایستگاه جاده‌ای، 48 ایستگاه باران‌سنجی، 12 ایستگاه باران‌سنجی خودکار و دو ایستگاه هواشناسی کشاورزی در اردبیل فعال است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.