مسئول نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد زنجان گفت:نگاه عالمانه به مسائل مذهبي از عوامل تقويت‌کننده وحدت شيعه و سني است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگران به نقل از مأوا؛ حجت‌الاسلام و المسلمين عنايت‌الله شامي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد زنجان نگاه عالمانه به مسائل مذهبي را از عوامل تقويت‌کننده وحدت شيعه و سني دانست و اظهار داشت: براي ايجاد امت واحد، اختلافات جزئي بين شيعه و سني بايد کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين شامي افزود: شيعيان و اهل‌سنت همه مسلمان و پيرو يک کتاب و يک پيامبر هستند و مباني ديني آنان يکسان است و تنها اختلاف آنان در بحث امامت و ولايت است.

وي افزود:بنابراين بايد شيعه وسني در مقطع کنوني که دشمن از هيچ هجمه و حمله‌اي بر عليه مسلمانان دريغ نمي‌کند،با کنار گذاشتن تفاوتهاي مذهبي خود با حضور در کنار يکديگر ،حيثيت اسلامي خود را پاس بدارند.

شامي با اشاره به تلاش دشمن براي تفرقه‌افکني بين شيعه و سني، تصريح کرد: اختلافي که شيعيان و اهل سنت در بحث امامت و ولايت دارند، نبايد باعث شود که آنان مشترکات خود را ناديده بگيرند.

اين کارشناس مسائل مذهبي افزود: اگر پيروان هر دو مذهب شيعه و سني از نظر فرهنگي و علمي تقويت شوند، قطعاً وحدت بين آنان بيشتر شده و تلاش دشمن براي تفرقه‌افکني در بين آنان ناکام مي‌ماند.

وي خاطرنشان كرد: ايجاد انس و الفت بين شيعه و سني از طريق برگزاري همايش‌ها و کنفرانس‌هاي مشترک و داشتن نگاه‌هاي يکسو مي‌تواند در تقويت وحدت بين شيعه و سني بسيار مؤثر باشد./خ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار