معاون آموزش ابتدایی وزارت آموش و پرورش با بیان اینکه طی پنج سال‌ آینده محتوای کتب درسی پایه ابتدایی در کشور دچار تغییرات اساسی می‌شودگفت :دو کتاب جدید هم در این پایه گنجانده خواهد شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران بندرعباس، فاطمه قربان در نشست سراسری معاونان ابتدایی سراسر کشور با اشاره به اجرای طرح 3-3-6 از سال آینده تحصیلی در آموزش و پرورش اظهار داشت: تمام جوانب این تغییر در نظام آموزشی کشور با انجام نشست‌های متعدد کارشناسی و بهره‌گیری از خرد جمعی، اندیشیده شده و شرایط اجرای آن به خوبی مهیاست.

وی در مورد کمبود فضای فیزیکی و هم‌چنین نیروی انسانی این طرح نیز، افزود: وزارت آموزش و پرورش به دقت و با جزییات کامل تمام جوانب اجرایی طرح را سنجیده و پیش‌بینی لازم در تمام موارد را به عمل آورده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموش و پرورش هم‌چنین از برنامه جامع تغییر محتوای کتب درسی با رویکرد نظام جدید آموزشی و براساس اهداف سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اهتمام لازم در این رویکرد بر این است که دانش‌آموز پرسشگر و خلاق تربیت شود نه پاسخ‌محور.

فاطمه قربان گفت: محتوای فعلی کتب درسی دوره ابتدایی وارداتی و اقتباس از کتاب‌های درسی خارجی بوده که در 30 سال گذشته هیچ گونه تغییر بنیادی نداشته است.

قربان ادامه داد: این نقیصه از یک سو و انتظار تغییر و تحول در تعلیم و تربیت از سوی دیگر موجب شد تغییر محتوای کتاب‌های ابتدایی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: براساس همین رویکرد امسال کتاب ریاضی اول ابتدایی به طور صد درصد تغییر کرده و کتاب علوم نیز به میزان 80 درصد دگرگونی محتوایی را تجربه می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در پنج سال آینده تمام محتوای آموزشی دوره ابتدایی جدید خواهد شد و تفکرمحوری و پرسشگری رویکرد اصلی کتاب‌های درسی خواهد بود.

قربان هم‌چنین با بیان اینکه کلاس ششم ابتدایی پس از سال‌ها مجدداً در نظام جدید احیاء می‌شود، گفت: در واقع تعداد عنوان کتبی که دانش‌آموزان در این پایه باید بگذرانند، با تعداد کتب پایه پنجم برابری می‌کند با این تفاوت که در دو کتاب با عنوان "تفکر و پژوهش" و "کار و فن‌آوری" نیز به کتاب‌های پایه ششم اضافه می‌شود ./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.