مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت : افزایش تولید یک میلیون بشکه نفت در برنامه پنجم توسعه، پیش بینی شده است که از این میزان 236 هزار بشکه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، دکتر هرمز قلاوند افزود: کشور ما در کنار منابع عظیم نفت و گاز، دارای ظرفیت های بالایی در زمینه بهره گیری از انرژی های نو است که با مدیریت و برنامه ریزی می توانیم از این ظرفیت ها به نحو مطلوب تر استفاده کنیم.

وی فاصله عرضه و تقاضای نفت در جهان را رو به افزایش خواند و اظهار کرد: ایران با داشتن ذخایر هیدروکربوری بالا نقشی تعیین کننده در تامین انرژی جهان در سال های آینده دارد.

قلاوند در ادامه جایگاه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در تامین انرژی کشور را یادآور شد و گفت: این شرکت هم اکنون با استخراج میانگین روزانه 3 میلیون بشکه نفت خام 80 درصد تولید نفت کشور را عهده دار است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مهم ترین رسالت این شرکت را تثبیت و نگهداشت تولید نفت خواند و افزود: از آغاز سال جاری تا کنون 99.8 درصد برنامه تولید نفت این شرکت محقق شده است.

قلاوند تزریق گاز به مخازن، افزایش دکل های حفاری و به کارگیری تلمبه های درون چاهی، از برنامه های این شرکت برای تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده در زمینه افزایش تولید را از برنامه های این شرکت برای تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده در زمینه افزایش تولید خواند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب افزود: همچنین در این ارتباط طرح های مطالعاتی برای استفاده از شیوه های دیگر مانند تزریق گاز دی اکسید کربن تولید شده از نیروگاه های برق و گاز و تزریق نیتروژن به مخازن نفتی در دست انجام است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.