در اوایل بهمن ماه سال جاری اطلاعاتی به معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز واصل شد مبنی بر این که تعدادی از شهروندان تهرانی در یکی از ساختمانهای خیابان ایرانشهر ( محدوده خیابان کریم خان ) در زمینه جابجایی کالا فعالیت های مشکوکی دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، در اوایل بهمن ماه سال جاری اطلاعاتی به معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز واصل شد مبنی بر این که تعدادی از شهروندان تهرانی در یکی از ساختمانهای خیابان ایرانشهر ( محدوده خیابان کریم خان ) در زمینه جابجایی کالا فعالیت های مشکوکی دارند . در ابتدا و با انجام هماهنگی های پلیسی ، کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی تحقیقات نامحسوسی را به صورت شبانه روزی در این زمینه به عمل آورده و در ادامه پس از احراز صحت موضوع و طی هماهنگی با دادسرای ناحیه 20 تهران ( انقلاب ) با مجوز قضایی صادره از سوی آقای حیدر ایزدی دادیار شعبه دوم این دادسرا در تاریخ 15 بهمن ماه اقدامات عملیاتی و پلیسی با همراهی عمامل سازمان صنعت و تجارت ( استان تهران ) با ورود به این ساختمان به مورد اجرا گذاشته شد .
در ورود به این محل مشخص شد عوامل دست اندر کار متواری بوده لذا با هماهنگی قضایی با قاضی پرونده مبنی بر دق الباب یا فک قفل درب ورودی ، کارآگاهان وارد ساختمان شده و مقادیر انبوهی لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی ازجمله رنگ مو ، لوازم آرایشی و ... بدون مجوز کشف و ضبط شد . در بازرسی و شمارش کالای کشف شده تعداد 2432 کارتن به وزن تقریبی 18 تن لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شد . در بررسی و کار کارشناسی بعدی معلوم شد اغلب این اقلام مشابه یک مارک معتبر خارجی اما در واقع کالا تولید کشور چین است .
در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد مالک کالا ها فردی است تبعه خارجی به نام " ماهرالحریری " که در اقدامات پلیسی وی شناسایی و در تاریخ 16 بهمن ماه وی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد . متهم در اعترافات خود گفت از این ساختمان ( مسکونی ) به عنوان دفتر کار و پخش کالای قاچاق و نیز انبار استفاده می شود که در ادامه مکان دیگری در روستای احمد آباد در محدوده کهریزک به عنوان محل اصلی انبار کالا شناسایی گردید .
کارآگاهان با شناسایی این مکان و با اخذ مجوز قضایی از این محل نیز بازدید و تعداد 3000 کارتن دیگر از کالای مشابه قبلی کشف شده به وزن 20 تن ، کشف و ضبط کردند .
سرهنگ عباعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : پرونده به همراه متهمان در اختیار مقام قضایی است که در رسیدگی اولیه از سوی قاضی پرونده نزدیک به یک میلیارد تومان جریمه نقدی برعلیه متهم ( مالک کالا ) اعلام شده است .
سرهنگ محمدیان در پایان در خصوص ورود کالای خارجی قاچاق گفت : تجربه پلیسی ثابت کرده است که کالای خارجی قاچاق به ویژه در بحث لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی که با سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد ، اغلب تقلبی و غیر بهداشتی بوده که در کشف این اقلام نیز بررسی های اولیه سازمان مربوطه همین مسئله را گواهی می کند که تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد . لذا ضمن توصیه به شهروندان جهت دقت و اطمینان از این گونه اقلام ، درخواست می شود هرگونه اطلاعات خود را در باره فعالیت افراد در تولید اقلام غیر استاندارد یا قاچاق انواع کالای خارجی به ویژه دارو و لوازم آرایشی بهداشتی؛ به پلیس اطلاع دهند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار