"محمد اشتيه" يکي از رهبران جنبش فتح به صورت غير مستقيم رژيم صهيونيستي را تهديد کرد اگر اين رژيم به شيوه کنوني خود ادامه دهد تشکيلات خودگردان فلسطيني نيز موافقت نامه امضا شده با تل آويو را ملغي اعلام خواهد کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ، " اشتيه" عضو کميته مرکزي جنبش فتح امروز اعلام کرد، به رسميت شناختن اسرائيل به رسميت شناختن متوازني نبود . سازمان آزاديبخش فلسطين ( ساف) اسرائيل را به لحاظ جغرافيايي به رسميت شناخت اما اسرائيل فلسطين را به عنوان يک جغرافيا به رسميت نشناخت بلکه فقط ساف را به عنوان يک نهاد به رسميت شناخته است . ما اکنون از اسرائيل مي خواهيم سرزمينهاي سال 1967 ميلادي فلسطين را متقابلا به رسميت بشناسد.



اشتيه گفت: اگر بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل پافشاري کند که بين شهرک ( صهيونيست نشين ) ابو غنيم در نزديکي کرانه باختري رود اردن و تل آويو تفاوت قائل شود اما فلسطينيان بين رام الله و شهر يافا (‌در شمال فلسطين اشغالي ) تفاوت قائل نيستند.


اظهارات اشتيه در اين خصوص که تشکيلات خودگردان فلسطيني بين رام الله و يافا تفاوتي قائل نخواهد شد به واکنشهاي شديد اسرائيلي ها منجر شده است و برخي از نهادهاي بين المللي نيز به سرعت با اشتيه و ديگر مسئولان فلسطيني تماس گرفته اند و درباره محتوا و معناي اين جملات توضيح خواسته اند.


اشتيه تصريح کرد :اسرائيل نمي خواهد مذاکرات به پيش برود بلکه وضع کنوني را همان طور که است مي خواهد . تل آويو مي خواهد که مذاکرات نامشخص و غير علني باشد و شهرک نشينان نيز خشونتهاي خود را تشديد کنند و شهرکسازي را افزايش دهند .


اشتيه گفت : در سال 2012ميلادي وارد خلاء سياسي بزرگي خواهيم شد . آمريکا سرگرم انتخابات خواهد بود و اروپا نيز سرگرم بحران منطقه يورو خواهد بود . اعراب نيز به بهار خود سرگرم هستند و نتانياهو و دولت وي نيز فقط مي خواهند فلسطينيان را در عمل انجام گرفته قرار دهند .اسرائيليها معتقدند ما با مذاکرات براي مذاکرات موافقت خواهيم کرد اما چنين چيزي رخ نخواهد داد./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار