داور دومین جشنواره سراسری خنیاگران انقلاب اسلامی گفت: سطح کیفی آثار ارائه شده در این جشنواره نسبتا مطلوب بود ولی و انتظار می رود در سالهای آینده آثار موسیقایی با کیفیت بالاتر در جشنواره اجرا شود.

به گزارش

خبرنگار با شگاه خبرنگاران؛

رضا پرویز زاده در این رابطه اظهار داشت: عدم هماهنگی در بخش های مختف ریتم، کنترل نت و در ارتباط افراد گروه در زمان اجرا دیده می شد که این مهم باید در جشنواره های آینده تصحیح و تقویت شود.

وی ادامه داد: موسیقی باید به گونه ای تنظیم و اجرا شود تا بتواند رضایت کامل یک شنونده نا آشنا به فن موسیقی را جذب کند.

وی جشنواره خنیاگران انقلاب اسلامی را یک رویداد مهم و فوق العاده دانست و گفت: در مجموع امتیازات و برجستگیهای این جشنواره از نقاط ضعف آن بیشتر است.

داور دومین جشنواره خنیاگران انقلاب اسلامی گردهم آمدن اقوم بزرگ ایرانی و ارائه موسیقی های دلنواز بومی و منطقه ای را از ویژگیهای بارز این جشنواره برشمرد و افزود: حضور در جشنواره خنیاگران انقلاب اسلامی همانند مطالعه یک کتاب در خصوص اقوام مختلف ایران است.

پرویز زاده با تاکید بر رده بندی سنی گروههای شرکت کننده و جدا کردن بخش استادان موسیقی ازپیشکسوتان بیان داشت: در صورت تحقق این مهم کیفیت داوری افزایش می یابد و گروههای جوان در رقابت با پیشکسوتان حذف نخواهند شد.

برگزاری جشنواره خنیاگران موجب ایجاد وحدت ومیان هنرمندان شد

یکی دیگر از داوران دومین جشنواره سراسری موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی گفت: برگزاری این جشنواره موجب ایجاد وحدت و همدلی در میان هنرمندان استانهای مختلف کشور شده است.

اسفندیار قره باغی در مراسم آغاز به کار جشنواره سراسری خنیاگران افزود: در این جشنواره موسیقی درست و علمی با تلاش همه دست اندرکاران موجب ایجاد وحدت شده است.

وی اظهار داشت: آثار اجرا شده در این جشنواره در 9 حوزه مختلف بررسی و ارزیابی خواهد شد.

دبیر جشنواره سراسری خنیاگران انقلاب اسلامی نیز گفت: هنرمدان حاضر در جشنواره کار سختی را در پیش دارند چرا که در یک جشنواره رقابتی و حرفه ای حضور یافته اند.

هوشنگ جاوید افزود: برای اولین بار یک جشنواره رقابتی در مورد موسیقی مناطق و نواحی با موضوعیت خاص برگزار شده و چنانچه هیئت داوران شاخصه ای را جایز رتبه ندید بدون شک در شاخص مورد نظر گروه برتری اعلام نخواهد شد.

جشنواره خنیاگران، گلستانی از نغمه ها و آهنگ های زیبای کشور است

مهمان ویژه دومین جشنواره سراسری خنیاگرن انقلاب اسلامی گفت: جشنواره های موسیقی محلی به ویژه جشنواره خنیاگران، گلستانی از نغمه ها و آهنگ های بسیار زیبای ایران است.

جمشید جم افزود: جشنواره خنیاگران انقلاب اسلامی یک برنامه مهم حرفه ای است و آثار راه یافته در این جشنواره نیز همراه با نوآوری و تسلط اجرا شد.

وی اظهار داشت: سراسر ایران سرشار از نغمه های زیبای بومی و محلی است که این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی و اجرای این نغمه های پر معنی بود.

وی تصریح کرد: اسطوره های دینی، تاریخی و ملی بسیاری در ایران وجود دارد که می توان برای معرفی این اسطوره ها از موسیقی بومی و محلی هر منطقه استفاده کرد.

خواننده سرود به یاد ماندنی " یار دبستانی من" گفت: اهالی موسیقی که برای نو آوری به مردم خدمت می کنند باید تلاش کنند آثار و ملودی های محلی را با اجراهای الکترونیک و ساز اکوستیک تلفیق کنند.

جم با بیان اینکه موسیقی ایرانی خسته کننده نیست، افزود: برخی افراد فعال در موسیقی ملی سواد موسیقی درستی ندارند اما این موسیقی را به درستی درک کرده و اجرا می کنند.

وی اظهار داشت: زمینه موسیقی در ایران فوق العاده است و جوانان مستعدیذیر در این خصوص فعال هستند که باید هدایت و ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه موسیقی ایرانی می توند به دنیا عرضه شود، اظهار داشت: استان لرستان سرشار از موسیقی محلی غنی است و چنانچه این نوع موسیقی حمایت شود آثار موجود در لرستان و کردستان به تنهایی برای دوران های مختلف در این زمینه کافی است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.