دومينيک دوويلپن نامزد انتخابات رياست جمهوري فرانسه خواهان ايجاد کوريدور بشردوستانه در سوريه بدون مداخله نظامي در اين کشور شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ دوويلپن در گفتگو باشبکه تلويزيوني «بي اف ام تي وي» گفت اوضاع سوريه با اوضاع ليبي متفاوت است.

خبرنگار اين شبکه سئوال کرد آيا فرانسه در حال پرداخت بهاي کاري است که در ليبي انجام داده است؟ آيا روسها از آنچه در ليبي صورت گرفت، خشمگين شده اند؟دوويلپن نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات فرانسه گفت اين استدلالي است که روسها و برخي از کشورها عنوان مي کنند که ماجراجويي در ليبي بسيار فراتر از قطعنامه شوراي امنيت بود اما در حقيقت روسها و چيني ها منافعي در منطقه دارند و نمي خواهند آنها را از دست بدهند ، اين نشانگر بدبيني آنها براي تصويب قطعنامه در شوراي امنيت است.

من عقيده ندارم که ما ناتوان باشيم. اگر ديپلماسي از ابزارهاي مناسب استفاده کند ناتوان نخواهد بود. مداخله نظامي در اين منطقه از جهان امري احمقانه و خطرناک است و مسائل جغرافياي سياسي به علت نزديکي با ايران و اسرائيل وضع را پيچيده مي کند. اما مداخله بشردوستانه با حمايت نيروهاي واکنش سريع ضروري به نظر مي رسد. ما نمي توانيم اجازه دهيم کودکان و غيرنظاميان اين طور کشته شوند. ترکيه پيشنهاد داده است کوريدور بشر دوستانه اي تشکيل شود.

فرانسه نيز از تشکيل مناطق محافظت شده بشردوستانه حمايت کرده بود. ما بايد در اين مسير پيش برويم و رژيم سوريه را وادار کنيم در اين مسير گام بردارد. نمي توانيم دست به سينه بنشينيم زيرا ماشين مرگ درحرکت است و نمي توان چشمان خود را بر اين کشتارهاي روزانه بست./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار