رييس سازمان سرمايه گذاري خارجي و كمك هاي فني اقتصادي ايران گفت: بعد از انقلاب اسلامي با اصلاحات انجام شده شاهد روند روبه رشد در جذب سرمايه گذاري هستيم.

 

بهروز عليشيري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه قبل از انقلاب اسلامي سرمايه گذاري خارجي در كشور به صورت پراكنده صورت مي گرفت گفت: در زمان نظام شاهنشاهي جذب سرمايه گذاري خارجي به صورت جدي صورت نمي گرفت و دليل عمده آن وابسته بودن بنگاه هاي كشور به دولت ها و بنيادهاي اقتصادي بود.
وي ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامي، نياز به اصلاح قوانين و مقررات بود تا با بازنگري اصل 44 قانون اساسي بخش خصوصي عمده فعاليت هاي اقتصادي كشور را بر عهده بگيرد.
عليشيري در ادامه تصريح كرد: با بازنگري اصل44 قانون اساسي،‌ به بنگاه هاي بخش خصوصي داخلي و خارجي اجازه داد تا در فعاليت هاي اقتصادي سهيم باشند به طوريكه هم اكنون شاهد روند روبه رشد در جذب سرمايه گذاري خارجي هستيم.
رييس سازمان سرمايه گذاري خارجي و كمك هاي اقتصادي فني با بيان اينكه روند رو به رشد در جذب سرمايه گذاري خارجي از 2 ويژگي مهم حاصل شده است افزود: ويژگي اول تغيير در قانون و مقررات جذب سرمايه گذاري خارجي است كه باعث ايجاد امنيت و آرامش خاطر در ميان سرمايه گذاران مي شود كه به موجب آن شركت جذب سرمايه گذاري خارجي فعاليت سخت افزاري و نرم افزاري در عرصه بازيابي و شناسايي فرصت ها براي سرمايه گذاري است.
وي در خصوص ويژگي دوم كه موجب رشد جذب سرمايه گذاري خارجي در كشور شده است گفت: با اجرايي شدن سياست اصل 44 و سهيم شدن بخش خصوصي در فعاليت اقتصادي روند روبه رشدي در جذب سرمايه گذاري خارجي ايجاد شد./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار