رييس امور اصناف اعلام كرد:‌ دولت با هدف مقابله با قاچاق ، ترخيص كالاهاي وارداتي را منوط به ارائه گواهي كد رهگيري كالا دانست.

حسن رادمرد رييس امور اصناف و بازرگانان در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه واردكنندگان برخي كالاها ملزم به اخذ كد رهگيري شبنم( شبكه بازرسي و نظارت مردمي) از مبدا و يا قبل از ترخيص كالاي قابل مصرف شده و نصب نشدن اين كد بر روي اين كالاها به معناي قاچاق بودن آنها محسوب مي شود گفت: براساس تفاهم نامه اي سامانه رهگيري كد كالاي وارداتي با استاندارد انواع گوشي تلفن همراه، لوازم خانگي، انواع دوربين و لوازم صوتي و تصويري وارداتي شامل الزام نصب كد رهگيري هستند كه طي هفته گذشته كد رهگيري شبنم براي گوشي هاي تلفن همراه ارائه شد كه در آينده اي نزديك مابقي كالاها نيز اين كد رهگيري را دريافت خواهند كرد.
وي تصريح كرد: اين عمل به عنوان يكي از كارهاي زيربنايي و زيرساختي در بحث جلوگيري از قاچاق و كنترل عرضه كالاي باكيفيت به شمار مي آيد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: تمام كالاهاي وارداتي كد رهگيري يا همان ايران كد را دارند اما در آينده اي نزديك بايد كد رهگيري شبنم را هم دريافت كنند./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار