غراوي گفت: تاكنون طرح جامع در 157 شهر كشور منعقد شده است و اعتبار 10 ميليارد توماني براي آن در نظر گرفته شده است.

مير محمد غراوي معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه نخستين وظيفه سازمان شهرسازي و معماري تهيه طرح هاي توسعه عمران در سطح كشور است گفت: كالبد منطقه اي، طرح هاي ناحيه اي، طرح هاي هادي و تفضيلي از جمله اين طرح هاي توسعه اي است.
وي ادامه داد: طرح جامع مسكن در بيش از 157 شهر كشور منعقد شده است، افزود: يكي از وظايف اصلي ما در كشور نظارت شهرها بر اساس اسناد شهري است.
غراوي در ادامه تصريح كرد: ترويج الگوي شهرسازي و معماري ايراني و اسلامي كه قانون برنامه پنجم نيز به آن اشاره كرده است، متاسفانه با روند كند پيش مي رود، بنابراين كارگروهي براي بررسي آن تشكيل شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: عمده فعاليت هاي ما تهيه طرح هاي جامع براي شهرهاست كه 10 ميليارد تومان به آن اختصاص داده شده است.
غراوي با تاكيد بر اينكه سرانه واحدهاي مسكوني متفاوت است، افزود: تامين پاركينگ و مشاعات الزامي است و اگر از واحدهاي مسكوني كسر شود تاييد نخواهد شد.
وي با اشاره به اينكه امسال براي تهيه طرح جامع 60 مورد عقد قرار داد انجام شده است، اظهار داشت: 9مورد مربوط به شهرهاي بالاي 100 هزار نفر، 50 مورد زير 100 هزار نفر و يك مورد طرح ويژه بوده است.
غراوي همچنين در خصوص طرح باغ شهرها گفت: هدف دولت از پيگيري طرح باغ شهرها علاوه بر تامين مسكن، اراضي كشاورزي و مراقبت از اراضي ملي در مقابل تصرفات غير قانوني است./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار