مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي اصفهان گفت: ميزان گوگرد موجود در فرآورده‌هايي همچون مازوت، بنزين و گازوييل كشور سه درصد است، در حالي كه اين ميزان مطابق استانداردهاي يورو بايد زير يك درصد باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛هوشنگ فلاحتيان  در جلسه ستاد مديريت بحران استان اصفهان با اشاره به اينکه در حال حاضر در استان اصفهان شش هزار مگابايت ظرفيت نيروگاهي وجود دارد، اظهاركرد: يك هزار و 100 مگابايت از اين نيروگاه‌ها برقي- آبي است كه آلودگي زيست محيطي ايجاد نمي‌کند.

وي افزود: در سال‌هاي گذشته توسعه نيروگاه‌ها خارج از مناطق شهري بوده است و نيروگاه‌هاي شهيد منتظري و اصفهان نيز قدمتي بيش از 30 سال دارند.

مديرعامل برق منطقه‌اي اصفهان با بيان اينكه در صورتي كه تمام نيروگاه‌هاي توليد برق از سوخت مازوت استفاده كنند، سهم آنها در آلايند‌گي هواي استان بر اساس گزارش اداره محيط زيست استان، 16 درصد است، گفت: در فصل زمستان از 50 درصد ظرفيت نيروگاه‌ها براي توليد برق استفاده مي‌شود كه از اين ميزان 25 درصد سوخت گاز و 25 درصد سوخت مازوت است.

فلاحتيان ادامه داد: با توجه به ميزان مصرف سوخت مازوت در نيروگاه‌هاي اصفهان نقش آلاينده‌هاي نيروگاه‌ها به زير 10 درصد مي‌رسد كه نسبت به جمعيت و زير ساختهاي صنعتي عدد قابل توجهي نيست.

وي با بيان اينكه جابه‌جايي نيروگاه‌هاي اصفهان و شهيد منتظري هزينه‌اي بيش از يك ميليارد تومان در بر دارد، ادامه داد: استفاده از فيلترينگ در نيروگاه‌هاي زغال سنگي و براي كاهش ميزان آلودگي ناشي از گوگرد كاربرد دارد، در حالي كه مي‌توان با كاهش ميزان گوگرد موجود در سوخت‌هايي همچون بنزين، مازوت و گازوييل از آلايندگي اين سوخت‌ها كاست.

مديرعامل برق منطقه‌اي اصفهان با اشاره به كاهش ميزان بارگيري از نيروگاه‌هاي اصفهان و شهيد منتظري به منظور تعميرات به مدت سه ماه اضافه كرد: بهره‌برداري از نيروگاه طالخونچه به جاي نيروگاه شهيد منتظري در فصل‌هاي سرد سال به منظور کاهش آلودگي هوا ماهانه 30 ميليارد تومان ضرر به همراه دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.