رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: درکشور ما هم نام و نام خانوادگی تبلور و برآیند خانوادگی و ملی ماست در سازمان ثبت احوال کشور تغییر نام و نام خانوادگی مبتني بر یکسری از ضوابط است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌برای تغییر نام خانوادگی را باید ثبت احوال حفاظت و حراست کند زیرا مشخص کننده یک فامیل در کشور و یا حتی جهان است.

محمد ناظمی اردکانی در ادامه افزود: از بدو تاسیس سازمان ثبت احوال کشور البته تا 5 نام از پسران که شامل محمد،‌علی،‌حسین، مهدی و رضا از 93 سال گذشته تاکنون بیشترین آمار را به خود داده است و دختران فاطمه، زهرا، مریم،‌معصومه،‌زینب بیشترین آمار را داراست.

وی افزود: در سالجاری علی،‌محمد، امیرمحمد، امیرحسین برای پسران و فاطمه، زهرا،‌ستایش ،‌زینت و نازنین زهرا بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد:‌رسانه ها بیشترین نقش را در این خصوص داشته اند و والدین و بزرگان یک جامعه در انتخاب نام نیکو داشته اند مطالعاتی که انجام شده در کشورهای مختلف در هر منطقه ای از دنیا با نام و نام خانوادگی می توان این شخص را شناخت.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: سال گذشته کتابی در زمینه نام و فرهنگ نام گزینی برای کودکان در این زمینه طراحی شد که به صورت الکترونیکی هم برای علاقمندان در دسترس است./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار