دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس به منظور افزایش سطح سلامت سالمندان، سند سالمندان را تدوین کرده است.

دکتر مطلق، رئیس مدیر دفتر سلامت، جمعیت، خانواده، مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سند سلامت سالمندان در ابعاد جسمانی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی تدوین شده است که در اختیار تمام ارگانهایی که به نحوی در ارتباط با سالمندان دارند قرار می گیرد.

وی گفت: مراحل نهایی این سند تدوین شده که بعد از تصویب در شورای عالی سیاستگذاری و شورای عالی سلامت معاونت رفاه در اختیار شورای عالی سلامت که با ریاست معاون رئیس جمهور برپا می شود قرار می گیرد که انشاالله پس از تصویب نهایی به کلیه ارگان های مرتبط ارسال می شود تا از سال 91 در کل کشور اجرایی شود.

مطلق اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف این سند این که دیگر جایی به نام سرای سالمندان نباشد و سالمندان حداقل شب در کنار خانواده ها بمانند و در طول روئز تحت پوشش برنامه های این سند قرار گیرند و توانایی های خود را به کار بگیرند.

وی در ادامه درخصوص برنامه های هفته اول اسفندماه به نام سلامت مردان نامگذاری شده است عنوان کرد: هر روز این هفته نامگذاری های متفاوتي دارد، کنگره سلامت مردان در روز اول این هفته برای پرداختن به ابعاد مختلف سلامت مردان با حضور مسئولین برگزار می شود.

مدیر دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس خاطرنشان کرد: مراکزی در این هفته به صورت رایگان مردان را از نظر سرطان پروستات معاینه می کنند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.