معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 20 تهران با اشاره به اهميت ارائه خدمات آموزشي و توانمندسازي به كودكان كار از ساماندهي 363 كودك كار و خيابان در اين منطقه خبر داد.

حبيب اله غفوري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: 363 كودك كار و خيابان از ابتداي سال جاري ساماندهي شده كه به منظور توانمندسازي تحت پوشش خدمات حمايتي، پزشكي، مشاوره اي و آموزش هاي مهارت آموزي قرار گرفته اند.
وي با اشاره به اينكه خدمات مورد اشاره به خانواده اين كودكان نيز ارائه مي شود تصريح كرد: فعاليت هاي مددكاري براي 3 هزار و 150 شهر انجام شده است كه دوره هاي آموزش حرفه آموزي، برنامه هاي فرهنگي و تفريحي و كارگاه هاي آموزشي با عناوين پيشگيري از اعتياد، مهارت هاي زندگي، ايدز، هواي پاك و پيشگيري از كودك آزاري را مي توان از جمله خدمات ارائه شده به آنان برشمرد.
شايان ذكر است، كودكان كار بخشي از جامعه انساني اند كه در زير سن 15 سال، پيش از آنكه دوره ي رشد جسمي و ذهني آن ها به پايان برسد، به سبب عوامل گوناگون خانوادگي، اجتماعي و اقتصادي وارد دنياي كار مي شوند كه جمع آوري آنان با نگرش توانمندسازي و مهارت آموزي نقش موثري در كاهش آسيب هاي اجتماعي و ارتقاء سلامت جامعه دارد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار