وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به توليد 6 داروي مورد نياز کشور، گفت: در فراخوانهاي دوم و سوم اين وزارتخانه اقدام به توليد فاکتور 8 انعقادي، توليد واکسن، تجهيزات آزمايشگاهي، انواع ليزرها، اسپکت هاي قلبي و شتاب دهنده خطي مي شود.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر مرضيه وحيد دستجردي عصر روز گذشته در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره شکوفايي و نوآوري با اشاره به رتبه جهاني ايران در حوزه علوم پزشکي، افزود: ايران در سال 2008 در پايگاه استنادي اسکوپوس رتبه 23 جهاني را در حوزه علوم پزشکي به دست آورد و در سال 2011 به رتبه 19 جهاني ارتقا يافت.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، ارتقاي 4 رتبه اي ايران در حوزه علوم پزشکي را مرهون تلاشهاي جوانان و محققان جوان کشور دانست و اظهار داشت: اميدوارم با همکاري دستگاه هاي مرتبط بتوانيم اين رتبه ايران را در حوزه علوم پزشکي بيش از پيش ارتقا دهيم.

وي با اشاره به رونمايي از 6 دارو در روزهاي گذشته خاطر نشان کرد: از اين تعداد، 2 دارو از دسته داروهاي بيوتکنولوژي و 4 داروي ديگر از نوع مواد اوليه پيچيده است که با حمايت معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از سال 88 طي اعلام فراخواني اجرايي شد.

دكتر دستجردي با بيان اينکه اين فراخوان براي توليد 12 داروي مورد نياز کشور بوده است، خاطر نشان کرد: در فراخوان اول 6 دارو توليد شد و در فراخوانهاي دوم و سوم به توليد فاکتور 8 انعقادي که قله دارو سازي و حاوي 12 نوع پروتئين است، پرداخته مي شود.

وي توليد واکسن، تجهيزات آزمايشگاهي، انواع ليزرها، اسپکت هاي قلبي و شتاب دهنده خطي را از توليدات آينده محققان حوزه پزشکي نام برد.

گفتني است در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي غرفه دفتر توسعه فناوري هاي سلامت معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت در بخش نيازمنديها به عنوان غرفه برتر معرفي و مورد تقدير قرار گرفت./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار