در این نوشته قصد داریم تا شما را با بازی هایی سبک و ساده که به صورت آنلاین انجام می شود آشنا کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در فضای مجازی بازی های آنلاینی وجود دارد که شما می توانید به صورت گروهی انجام دهید. این بازی ها به دو گروه عمده تقسیم می شوند. یکی بازی های معروف با نیاز به سیستم های پیشرفته و اینترنت بسیار پرسرعت ، مثل سری "فیفا" یا " ندای وظیفه" است و سری دیگر بازی های سبکی است که عمدتا به شکل برنامه های Flash یا Java تهیه شده و با حجم بسیار کمی در فضای مجازی وجود دارد. در این نوشته قصد داریم تا شما را با بازی هایی سبک و ساده که به صورت آنلاین انجام می شود آشنا کنیم.

Angry Birds Chrome
بازی معروف " پرندگان خشمگین" یکی از معروفترین بازی های موجود در دنیا است که به داستان چند پرنده که به دنبال تخم های سرقت شده خود رفته اند می پردازند. در سال 2011 شرکت طراحی سرگرمی " Rovio " نسخه بازی آنلاین "پرندگان خشمگین " را برای استفاده در فضای مجازی برای سیستم " گوگل کروم" و همچنین تلفن های همراه هوشمند با سیستم عامل گوگل اندروید به بازار معرفی کرد. این بازی در نسخه آنلاین با فرمت " HTML5 " ارائه شده است. این بازی در آدرس " http://www.chrome-angrybirds.com
قابل دسترسی است.

Boccia
یک بازی شبیه سازی ورزشی که در اصل مخصوص معلولین است. این ورزش بر اساس پرتاب توپ های رنگی به سمت توپ هدف سفید رنگ است. شرکت کامپیوتری " Preloaded " نسخه آنلاین این بازی را به خاطر بازی های المپیک لندن طراحی کرده است. این بازی به صورت دو نفره انجام شده و هر بازیکن بایستی سعی کند تا توپ هدف را از زمین خارج کند. این بازی با برنامه مخصوص بازی نویسی "Unity "نوشته شده است. این بازی در آدرس " http://paralympics.channel4.com/boccia " قابل دسترسی است.

Canvas Rider
یک بازی طراحی شده بر روی برنامه " Java Script " و فرمت " HTML5 "که خلاقیت شما را در زمینه طراحی به چالش می کشد. شما به صورت گروهی دو نفر وارد بازی می شوید . یک نفر مسیر را به صورت تک بعدی رسم کرده و نفر دیگر باید یک دوچرخه سوار را بر روی این مسیر هدایت کند. این بازی در سال 2011 میلادی جزء یکی از پرطرفدارترین بازی های آنلاین شناخته شده است. نکته مهم در مورد این بازی استفاده از حداقل قابلیتهای سخت افزاری است که باعث شده اکثر کاربران بتوانند این بازی را انجام دهند. این بازی در آدرس " http://canvasrider.com " قابل دسترسی است.

LEGO Star Wars III: The Clone Wars
سری فیلم " جنگ ستارگان" از جمله محبوب ترین و معروفترین فیلم های تاریخ سینما است که در کنسول های مختلفی به شکل بازی عرضه شده است. شرکت معروف "Adobe" در سال 2011 ، بازی فلشی را به صورت آنلاین بر اساس فیلم "جنگ ستارگان 3 : جنگ کلون ها " عرضه کرده است. این بازی که بر روی وب سایت این شرکت در دسترس است به صورت مبارزه ای بین شخصیت های فیلم بوده و توانسته است چیزی در حدود 4 میلیون بازدید کننده را برای این سایت به ارمغان بیاورد.
این بازی در آدرس: http://lucasarts.com/games/legostarwarsiii/index.jsp قابل دسترسی است.

Minecraft
این بازی که تحت برنامه Java نوشته شده است است در سایت " www.minecraft.net " در دسترس است. در این بازی شما در یک دنیای تخیلی 3 بعدی قرار می گیرید و بایستی با قطعات مکعبی اشکال مختلفی را بسازید. این بازی در حالتهای مختلفی برای کاربران تازه کار و حرفه ای است. شما بایستی مواد مورد نیاز خود را تهیه کنید و سپس به ساخت و ساز بناهای مورد نظر بپردازید. این بازی نیز از سیستم سخت افزاری حداقلی برای اجرا بهره می برد و همچنین قابلیت بازی شبکه ای نیز در آن وجود دارد.

StreetStriker
ورزش فوتبال از دیرباز مورد علاقه سازندگان بازی های ویدئویی و کامپیوتری بوده است. سری معروف " Fifa " از جمله پرطرفدارترین بازی های کامپیوتری در سالهای اخیر بوده است. البته ما قصد نداریم درباره این بازی به شما توضیح دهیم ، بلکه قصد ما صحبت در مورد یک بازی فلش ساده است . بازی " StreetStriker " یک بازی فوتبال خیابانی است که با استفاده از Flash CS5 و موتور طراحی " Box 2d " ساخته شده است.
این بازی توسط شرکت MCM طراحی شده و در آدرس اینترنتی " www.childline.org.uk/Play/Games/Pages/StreetStriker.aspx " قابل دسترسی است./ ق پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
امیررضا
۲۳:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
خوب