در این مطلب قصد داریم تا شما را با بعضی از دیوارهای عجیب که احتمالا تا کنون اسمی از آن ها نشنیده اید آشنا کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، دیوار در بسیاری از اوقات به معنی یک حائل است که انسان ها ، خانه ها و یا اشیاء را از هم جدا می کند.دیوار در ادبیات جهان به عنوان نمادی از جدایی شناخته می شود. در طول تاریخ دیوارهای مختلفی در جهان ساخته شده است که بعضی از آنها مثل دیوار چین هنوز پابرجا بوده و بعضی هم به مانند دیوار برلین از بین رفته اند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بعضی از دیوارهای عجیب که احتمالا تا کنون اسمی از آن ها نشنیده اید آشنا کنیم.

 دیوار آدامسی در سیاتل – آمریکا
تمامی دیوارها معنی جدا کردن یا جدایی ندارد. دیواری در شهر سیاتل در کشور آمریکا وجود دارد که هر شخصی که از کنار آن گذشته و آدامسی در دهان دارد ، به جای این که آدامس را به زمین پرتاب کند آن را به این دیوار می چسباند. این دیوار که بخشی از تئاتر شهر سیاتل آمریکا است اکنون با پوششی به قطر چند سانتی متر از آدامس پوشانده شده است. اولین آدامس در سال 1993 به این دیوار چسبانده شد و از آن پس به مرور زمان قطر آدامس های چسبیده شده افزایش پیدا کرده و امروز به یک جاذبه معروف توریستی در آمریکا بدل شده است.

 دیوار حائل در کرانه باختری _ فلسطین اشغالی
این دیوار امروزه به یکی از بحث برانگیزترین دیوارها در جهان تبدیل شده است. دیواری که رژیم صهیونیستی به بهانه حفاظت از شهرک نشینان صهیونیست ساخته است و باعث شده است تا بسیاری از فعالان حقوق بشر و آزادی مدنی به این امر اعتراض کرده و این دیوار را نماد نژاد پرستی و آپارتایت رژیم صهیونیستی می دانند.

 دیوار یادبود کشته شدگان جنگ ویتنام در واشنگتن _ آمریکا
دیواری در شهر واشنگتن ، پایتخت آمریکا وجود دارد که بر روی آن نام تمامی نظامیان آمریکایی را که در این جنگ کشته  یا مفقود شده اند نوشته شده است. بر روی این دیوار اسامی 58256 سرباز آمریکایی نوشته شده است. بسیاری از این دیوار به عنوان نمادی از شکست آمریکا و یکی از تاریکترین بخش های تاریخ این کشور یاد می کنند.

دیوار صلح در بلفاست_ ایرلند شمالی
کشور ایرلند شمالی از دیرباز تاکنون شاهد درگیری های خشونت بار بین کاتولیکها و پروتستان ها بوده است. این اقدامات دولت ایرلند شمالی را مجبور کرد تا این دیوار را به ارتفاع 6 متر احداث کند و به آن نام "دیوار صلح " را اطلاق کنند. در سالهای اخیر بحث هایی برای تخریب این دیوار مطرح شده است که با مخالفت شدید ساکنین این بحث مسکوت باقی مانده است.

دیوار سبز_ قبرس
در شهر نیکوزیا پایتخت کشور قبرس به وسیله تعدادی بشکه خطوط مرزی تعیین شده است تا بخش یونانی نشین و ترک نشین را از هم جدا کند. این خط به عنوان یک ناظر بر آتش بس بین جمعیت ترک نشین و یونانی نشین جزیره عمل می کند و از سال 1964 نصب شده است.

دیوار زیستی در ریودوژانیرو_برزیل
ساخت این دیوار که از سال 2009 آغاز شده است با مخالفتهای شدید در جامعه برزیل روبه رو شده است. دولت این کشور اعلام کرده است که این دیوار را به منظور حفاظت از جنگلهای اطراف شهر ریودوژانیرو نصب می کند اما بسیاری معتقد هستند که این دیوار به منظور جداسازی مردم محله فقیر نشین "فاولا" از سایر بخش های شهر انجام شده است./ ق پ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار