حوزه‌هاي علميه ضمن اين که به ميراث سلف صالح تکيه کرده اند بايد از تجربيات روز براي پاسخ‌گويي نيز استفاده کنند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي حوزه علميه قم، حجت الاسلام والمسلمين اعرافي با گراميداشت هفته وحدت و دهه مبارک فجر در همايش دين، فرهنگ و رسالت علماي افغانستان که در مجتمع آموزش عالي امام خميني‌ (ره) قم برگزار شد، گفت: براي رشد اخلاق و تعالي معنوي خود بايد شاخص‌هايي داشته باشيم تا عمق اخلاص و خدا خواهي خود را دائما بشناسيم.
وي با بيان اينکه بايد پرچم دين و معرفت را به دوش بگيريم و در عالم به اهتزاز در آوريم به ظرفيت‌هاي علمي و فرهنگي افغانستان اشاره کرد و افزود: بايد افغانستان را در منظومه کشورهاي اسلامي ببينيم و تشيع در منظومه اديان و اقوام افغانستان جايگاه دارد
رييس جامعة المصطفي خاطرنشان کرد: افغانستان پاره‌اي از پيکر اسلام و ممالک اسلامي است و در حرکت امت اسلامي به سوي بيداري و معنوي اين کشور را مهم و جايگاه آن را رفيع مي‌دانيم.
وي ادامه داد: حوزه‌هاي علميه به عنوان نهاد پايه براي تربيت علما و خادمان دين و شريعت بر پاه شده و پايگاهي براي نسل عالمان و مروجان دين است.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي بيان داشت حوزه‌هاي علميه ضمن اينکه به ميراث سلف صالح تکيه کرده‌اند بايد از تجربيات روز براي پاسخ‌گويي نيز استفاده کنند.
وي ادامه داد: حوزه‌هاي بايد علاوه بر کميت به کيفيت بپردازند و حوزه‌هاي افغانستان نياز دارند که به سمت راه‌اندازي سطوح سه و چهار رفته و رشته‌هاي غير از فقه و اصول را راه‌اندازي کرده و به صورت تخصصي به مسائل ديني بپردازند.
رييس جامعة المصطفي با بيان اينکه ما نياز داريم که در همه کشورهاي اسلامي علما و فقهاي بزرگي وجود داشته باشد، گفت: پشتوانه حرکت بيداري‌هاي اسلامي‌‌ همان عالمان بزرگ و برجسته ديني مي‌باشند.
وي خاطرنشان کرد: بايد حوزه‌هاي علميه در داخل افغانستان استاندارد شده و از نظر استاد و دروس ارتقائ پيدا کند و در مناطقي که حوزه وجود ندارد حوزه‌هاي جديد پايه‌ريزي گردد و سرمايه‌اي که از سوي جامعة المصطفي شده به صورت صحيح توسط علما مديريت شده و سامان يابد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.