نمایشگاه تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، معرق، تذهیب و خط نقاشی با موضوعات قرآنی با عنوان ردپای باران در کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی،‌ رئیس روابط عمومی این سازمان اظهار داشت: به‌مناسبت هفته وحدت، نمایشگاهی با عنوان «ردپای باران» شامل تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، معرق، تذهیب و خط نقاشی با موضوعات قرآنی با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی و اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی از تاریخ 18 تا 24 بهمن ماه در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

مهدی قیصری‌نیک گفت: در این نمایشگاه بیش از 40 اثر هنری نفیس با سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف که توسط هنرجویان واحد هنرهای قرآنی اداره علوم قرآن و حدیث آستان‌قدس رضوی خلق شده‌اند در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

قیصری‌نیک خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار هنری ارزشمندی مانند سوره علق و ان‌یکاد، اسماء‌الحسنی، صلوات خاصه امام رضا(ع) شمسه، سوره کوثر، آیه‌هایی از قرآن کریم، چلیپا شیطان در کمینگاه و حدیث سلسله‌الذهب و ... در معرض نمایش قرار گرفته که بسیار جذاب و دیدنی است.

وی با بیان اینکه برخی از این آثار در جشنواره‌های کشوری حائز کسب رتبه شده و مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به آثار هنری قرار دارد، افزود: یکی از آثار این نمایشگاه تابلو تجلی آفاق( تصویری از گنبد بارگاه حضرت رضا«ع») که با هنر معرق چوب به صورت گروهی توسط شش هنرجوی اداره علوم قرآن و حدیث آستان‌قدس رضوی خلق شده است.

نمایشگاه «ردپای باران» شامل تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، معرق، تذهیب و خط نقاشی با موضوعات قرآنی که با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی ماه در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی برگزار شده همه روزه از تاریخ18 تا 24 بهمن از ساعت 8 تا 13 و 14 تا 18 پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی، دینی و مذهبی است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.