حسن برزگرکارگردان تئاتر گفت:بخش نگاه ویژه پرانرژی ترین و خلاق ترین بخش در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛حسن برزگر نویسنده و کارگردان نمایش"سومین شنبه هفته" در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر،گفت:زمانی که فراخوان سی امین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد، با اطلاع از وجود بخش جدیدی با عنوان نگاه ویژه در این جشنواره خواستار شرکت در این بخش شدم، زیرا به نظرم بخش نگاه ویژه، به دلیل حضور جوانان، پر انرژی ترین بخش در این دوره از جشنواره تئاتر فجر است.

وی ادامه داد:بخش نگاه ویژه جشنواره،بخشی است که تمام پتانسیل جوانان تئاتر در آن جمع شده و جوانان با آثاری قابل توجه در این بخش حضور دارند که این امر عطش فعالیت در همه افراد را بر می انگیزد زیرا جونان با اتکا به ایده و هیجانی مظاعف در فضایی سالم به رقابت با یکدیگر می پردازند.

این کارگردان اظهار داشت:تاکنون در برگزاری جشنواره تئاتر فجر، جوانان در پشت درهای جشنواره می ماندند و برای نشان دادن خود در یک فستیوال حرفه ای و بین المللی باید مراحل سخت و دشواری را طی می کردند، اما ایجاد فرصت برای حضور و معرفی جوانان را می توان یکی از برجسته ترین نکات مثبت در سی امین دوره از برگزاری جشنواره بی تئاتر فجر دانست.

برزگر، عملکرد دبیر این دوره از جشنواره تئاتر فجر را به دلیل اینکه کار را از نیمه تحویل گرفته است بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره پایین تر از دوره های گذشته نیست زیرا وجود کم و کاستی، از ویژگی های عادی در تمام جشنوارهها است. اما باید در نظر داشت نکته مهم برای جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ارزش گذاری و بالا رفتن کیفیت آثار شرکت کننده است که برای رسیدن به این مهم باید از شتابزدگی در تصمیمات پرهیز کرد.

گفتنی است؛در نمایش"سومین شنبه هفته" که در یک ساختار غیر خطی در سه اپیزود روایت می شود مقداد اسلامی، سعید آجرلی، پانته آ مرزبانیان، داریوش فائزی، سهیلا ساعی، سینا کرمی، نیلوفر هوشمند، مهدی شاه پیری به ایفای نقش می پردازند.

ازدیگر عوامل این نمایش می توان به محمد علی بهرام آهنگساز، محمود امیر علی و مهدی بوسلیک دستیار کارگردان این نمایش هستند.

نمایش"سومین شنبه هفته" در هشتیمن روز از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر(19 بهمن ماه) به مدت زمان 60 دقیقه به کارگردانی مشترک حسن برزگر و رکسانا بهرام در دو نوبت 17و20 در سالن استاد سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به نمایش گذاشته می شود./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.