رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست كشور گفت:‌تا پايان امسال خودروهاي سنگين موفق به اخذ استاندارد يورو 4 مي‌شوند و به طور قطع در آينده اي نزديك استاندارد يورو 5 نيز در اين خودروها رعايت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران جواد محمدي‌زاده در مراسم افتتاحيه طرح توسعه فضاي سبز و راه‌اندازي سيستم پايش لحظه‌اي در كارخانه ايران خودرو ديزل با بيان اين مطلب افزود: تا پيش از اين توقع ما از خودروهاي سنگين رعايت استاندارد يورو3 بوده است اما اين نوع خودروها از اين سطح استاندارد فراتر رفته و تا پايان امسال شاهد اخذ استاندارد يورو 4 در اين محصولات خواهيم بود.

وي با بيان اينكه مدت زمان دريافت استاندارد يورو 5 خودروهاي سواري سنگين 5 سال در نظر گرفته شده بود ادامه داد:‌ با اين روند پيشرفت خودروهاي سنگين به زودي از خودروهاي سبك سواري در مسير دريافت استاندارد يورو 5 پيشي گرفته و در آينده نزديك موفق به اخذ اين استاندارد مي شوند.

محمد‌ي‌‍زاده با اشاره به آمادگي وزارت نفت در توليد بنزين يورو4،‌گازوئيل يورو5 اظهار داشت: در كمتر از يكسال ديگر فراورده‌هاي سوختي و توليدات صنعتي هر دو استاندارد يورو5 را پاس خواهند كرد.

وي خاطرنشان كرد: اين امر به كاهش مشكلات زيست محيطي و آلايندگي محيط زيست كمك خواهد كرد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار