انعكاس هويت و فرهنگ اصيل زندگي ايراني در فيلم هاي سينمايي نيازمند اين است كه عوامل سازنده و دست اندركاران فيلم به خوبي و از نزديك با تمام زواياي زندگي ايراني عجين باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري؛جهانگير كازروني داور سازمان ميراث فرهنگي در سي امين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر در بخش"تجلي اراده ملي"با بيان اين موضوع گفت:متاسفانه نگاه ويژه به ميراث فرهنگي و هويت ايراني در فيلمهاي سينمايي آنچنان كه بايد و شايد مورد توجه قرار نگرفته و در محتواي فيلمها جز روزمرگي زندگي روزانه چيزي به چشم نمي خورد.
كازروني گفت:در جشنواره فيلم فجر امسال و از ميان فيلم هايي كه تا اين لحظه مشاهده كرده ام فيلم "تلفن همراه آقاي رييس جمهور"بيش از ساير فيلمها به معرفي و نمايش هويت و زندگي اصيل ايراني با ويژگيهاي خاص خود مي پردازد.
او تاكيد كرد:اين فيلم به نوعي روايتگر ميراث فرهنگي و معنوي خطه اي از شمال كشور در بخشهاي مختلف اعم از شيوه زندگي،آداب و رسوم،غذاهاي محلي،پوشش،گويش و...بوده و با اجراي قوي و مسلط هنرمندان فيلم در انعكاس ظرايف هويتي و كهن زندگي ايراني ،نسل امروز را به ديروز پيوند مي دهد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار