دستیابی به ترکیب جدید داروی ضد هلیکوباکترپیلوری

پژوهشگر کشورمان به ترکیب جدیدی از داروی ضد هلیکوباکترپیلوری دست یافته است که در مرحله آزمایش داروشناسی قرار دارد.

دکتر علیرضا فرومدی، متخصص شیمی دارو سیما در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: هلیکوباکترپیلوری عامل ایجاد زخم معده و برخی سرطان های معده است که ترکیبات مختلف دارویی می تواند باعث از بین رفتن این باکتری شوند.

این باکتری به داروهای موجود مانند مترونیدازول،‌مقاومت پیدا کرده است.

وی گفت: ترکیبات جدیدی ساختیم،که روی فرم های مقاوم این میکروب اثر دارد. این ترکیبات شیمیایی جدید بوده و برای اولین بار در دنیا ساخته شده است که باید مراحل مختلف آزمایشات داروشناسی را بگذراند تا به صورت بالینی مورد استفاده قرار گیرد.

فرومدی تصریح کرد:کشف داروهای جدید ضد هلیکوباکترپیلوری در مقالات معتبر به چاپ رسیده و پتانسیل این را دارد که برای کشف داروهای جدید در زمینه درمان هلیکو باکترپیلوری مورد استفاده قرار گیرد.

*کشف داروی ضد سالک

این دکترای داروسازی در ادامه افزود: در زمینه کشف داروهای ضد لیشمانیا(سالک) نیز فعالیت هایی انجام داده ام. در این زمینه ترکیبات جدیدی سنتز شده که اثر قوی بر عامل بیماری سالک دارد. آزمایشات تکمیلی داروشناسی و سم شناسی روی این ترکیبات جهت کشف داروهای چند سالک ادامه دارد.

وی گفت:داروهای موجود در زمان این بیماری بسیار معدود است و اثرات آن نیز قوی نیست.

این متخصص شیمی دارویی اظهار داشت:عامل بیماری نسبت به این داروها مقاومت نشان می دهد به همین علت کشف داروهای جدید در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار