به گفته مسئولان جايزه کتاب سال 90 برگزيده بخش ادبيات داستاني همان منتخب جايزه جلال آل احمد خواهد بود.

به گزارش

باشگاه خبرنگاران

، هم اکنون و در جريان شعله ور شدن نخستين جرقه هاي برگزاري اختتاميه جايزه کتاب سال که گويا کارنامه ساليانه فعالان عرصه مکتوبات فرهنگي در تمامي قالب هاي شناخته شده در عالم فرهنگ و ادب بوده تشابهات ارزشيابي آثار در دبيرخانه جايزه کتاب سال و اسامي داوران ان با جايزه ادبي جلال آل احمد دست از سر دست اندرکاران برگزاري اين جايزه ادبي برنداشته و دليلي شده براي اداي جملاتي چون نبود دليلي براي تفاوت ميان اين دو جايزه که البته تا به امروز و به ظن اکثر افراد فعال و صاحبنظران فرهنگي، تفاوت هاي ساختاري و ماهيتي زيادي با هم داشته اند.

البته اداي چنين جمله اي دلايل ديگري چون يکساني آثار شرکت کننده در اين دو جايزه ادبي را هم داشته و به گفته دبير علمي جايزه کتاب سال 90 لزومي براي برگزاري مراحل داوري وجود ندارد.

در اين ميان شايد بد نباشد که يادآوري کنيم اگر داوري معناي خود را از دست داده پس سخن به ميان آوردن از حضور اعضاي هيئت علمي در تمام مراحل داوري و دقت بسيار در اين مراحل به چه معناست.

گواه اين مسئله نيز اين است که به گفته مسئولان جايزه کتاب سال 90 برگزيده بخش ادبيات داستاني همان منتخب جايزه جلال آل احمد خواهد بود.

با توجه به اين گفته بد نيست که ما هم پيشنهادي بدهيم تا شايد به نقل از دبير بيست و نهمين دوره جايزه کتاب سال در برنامه ريزي هاي سال آينده لحاظ شود واين پيشنهاد چيزي نيست جز ارائه نظري مبني بر حذف اين جايزه ادبي از ميان جشنواره ها و جوايز معتبر فرهنگي و تخصيص بودجه آن به ساير فعاليت ها تا شايد بتوان قدمي در جهت کيفيت هر چه بيشتر محصولات تعريف شده فرهنگي برداشت./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.