در هفته بيست و پنجم ليگ برتر فجري ها موفق شدند سرخپوشان پايتخت را با نتيجه 3 بر2 شكست دهند ،شايد نگاهي بر تاريخچه ديدار دو تيم در گذشته خالي از لطف نباشد. صرف نظر از اين بازي دو تيم 26 بار به مصاف هم رفته اند كه حاصل آن 10 برد براي پرسپوليس، 5 برد براي فجر و 11 تساوي بوده است، از اين26 ديدار، 19 مصاف در ليگ و 7 مسابقه در ليگ آزادگان برگزار شده است با اين پيروزي اخير فجري ها براي بار چهارم متوالي است كه مغلوب سرخپوشان پايتخت شده اند.


به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ،2 تيم پرسپوليس و فجر شهيد سپاسي شيراز در ليگ آزادگان هفت بار به مصاف هم رفتند كه فجر يك بار و پرسپوليس 2 بار به پيروزي رسيدند و 4 بار نيز نتيجه تساوي براي 2 تيم كسب شده است.
در مسابقات ليگ برتر نيز دو تيم 20 بار به مصاف هم رفته اند كه 8 بار پرسپوليس و 5 بار فجر به پيروزي رسيده اند و 7 تساوي نيز كسب شده است با اين حساب پرسپوليس هم در ليگ آزادگان و هم در مسابقات ليگ برتر مقابل فجر نتيجه بهتير گرفته است.

* بازي هاي ليگ برتر

در اولين دور ليگ برتر در مرحله اول و سال 80-81 دو تيم در شيراز در دور رفت به نتيجه 0-1 به نفع فجر رسيدند تك گل فجر را در اين ديدار بهمن طهماسبي زد در آن زمان علي پروين سرمربي پرسپوليس و غلام پيرواني نيز سرمربي فجر بود.
در دور برگشت ليگ اول كه در تهران برگزار شد پرسپوليس توانست با يك گل فجر را شكست دهد، تك گل پرسپوليس را ابراهيم اسدي به ثمر رساند ،در آن سال پيرواني سرمربي فجر و پروين سرمربي پرسپوليس بود.
در ليگ دوم و در سال 81-82 با همين دو سرمربي در دور رفت پرسپوليس با نتيجه 2 بر صفر فجر را شكست داد.
پايان رافت و يحيي گل محمدي زنننده دو گل پرسپوليس بودند در دور برگشت مسابقات نيز كه در شيراز برگزار شد دو تيم به تساوي صفر- صفر رضايت داردند.
در ليگ سوم كه در سال 82-83 را ه افتاد در دور رفت در تهران پرسپوليس توانست فجر را با نتيجه 5 بر2 شكست دهد، در آن زمان وينگو بگوويچ، سرمربي پرسپوليس و پيرواني نيز هم چنان بر نيمكت فجر نشسته بود.
5 گل پرسپوليس توسط كاظميان، جباري و باقري و دو گل به وسيله دايي به ثمر رسيد.
معدنچي و احسان شير مردي نيز بازنده دو گل فجر بودند.
در دور برگشت نيز كه در شيراز برگزار شد، دو تيم به تساوي يك –يك رسيدند بگوويچ و پيرواني نيز بر نيمكت دو تيم پرسپوليس و فجر نشسته بودند تك گل پرسپوليس را علي سلطاني و تك گل فجر را نيز وحيد مرادي به ثمر رساند.
در ليگ چهارم در سال 83-84 در دور رفت در تهران پرسپوليس با نتيجه 5-1 فجر را شكست داد مربي پرسپوليس در آن زمان راينر موبل و مربي فجر غلام پيرواني بود.
دو بار انصاريان، جباري،‌ كاظميان و اولادي زننده پنج گل تيم پرسپوليس بودند فرشيد طالبي نيز تك گل فجر را به ثمر رساند.
در دور برگشت در شيراز نيز دو تيم به تساوي صفر و صفر رسيدند در آن زمان هم چنان راينر سوبل و غلام پيرواني بر نيمكت دو تيم نشسته بودند.
در ليگ پنجم در سال 84-85 در دور رفت در شيراز دو تيم به تساوي 2-2 رسيدند، علي عليزاده و انصاريان دو گل پرسپوليس و بهرام اسماعيلي و هاشم بيك زاده نيز گل هاي فجر را به ثمر رساندند در آن زمين علي پروين بر نيمكت پرسپوليس وغلام پيرواني بر نيمكت فجر ي ها نشسته بودند.
تهران دو تيم فجر و پرسپوليس به مصاف هم رفتند و تيم فجر توانست با نتيجه 2بر4 تيم پرسپوليس را شكست دهد در آن زمان آري هان بر نيمكت پرسپولس و غلام پيرواني بر نيمكت فجر نشسته بودند، غلامرضا رضايي دو گل و حسن فرجي نيز 2 گل ديگر فجر را به ثمر رساندند.
انصاريان و كاظميان نيز دو گل پرسپوليس را به ثمر رساندند.
در ليگ ششم در سال 85-86 در دور رفت و به ميزباني تهران دو تيم به تساوي 2-2 رضايت دادند در آن زمان دنيزلي هدايت تيم پرسپوليس و پيرواني هدايت فجر را بر عهده داشت.
مهرداد اولادي هر دو گل پرسپوليس را به ثمر رساند و بهمن طهماسبي و احتشام ساساني دو گل فجر را به ثمر رساندند.

در دور برگشت ليگ ششم در سال 86-85 در شيراز دو تيم به تساوي 1-1 رسيدند. دنيزلي و پيرواني سر مربيان دو تيم بودند. فرزاد آشوبي تك گل پرسپوليس و رضا خالقيس فر گل فجر را به ثمر رساندند.

در ليگ هفتم و در سال 87-86 در دور رفت و در تهران دو تيم به نتيجه 3-3 رضايت دادند. در آن زمان قطبي سرمربي پرسپوليس و پيرواني نيز سرمربي فجر بود دو گل پرسپوليس را محسن خليلي و گل ديگر را آقايي به ثمر رساند. در تيم فجر نيز 2 گل توسط بهمن طهماسبي و يك گل توسط مهدي به ثمر رسيد.

در دور برگشت دو تيم در شيراز به مصاف هم رفتند و پرسپوليس توانست با 2 گل فجر را شكست دهد. افشين قطبي و غلام پيرواني سرمربي دو تيم بودند. دو گل پرسپوليس را نيز نيكبخت واحدي و بادامكي به ثمر رساندند.

در دور رفت ليگ هشتم نيز فجر در شيراز توانست با يك گل شاگردان قطبي را شكست دهد زننده اين گل كريم باقري بود، در دور برگشت ليگ هشتم فجر با نتيجه 1-2 در تهران پرسپوليس را شكست داد.

در آن زمان وينگادا سرمربي پرسپوليس و پيرواني سرمربي فجر بود. پژمان نوري زننده تك گل پرسپوليس بود و سيامك كوهنورد و مصطفي صبري 2 گل فجر را به ثمر رساندند.

در ليگ نهم در سال 8989-1388 در دور رفت در تهران، پرسپوليس توانست با نتيجه 4 بر 2 فجر را شكست دهد در آن زمان زلاتكو كرانچار سرمربي پرسپوليس و داود مهابادي سرمربي فجر بود اين ديدار اولين مصاف دو تيم بدون حضور پيرواني به ثمر رسيد، 4 گل پرسپوليس را باقري، نوروزي، بائو و هوار محمد به ثمر رساندند و بهنام افشه و مهدي نظري نيز دو گل فجر را به ثمر رساندند.

در دور برگشت ليگ نهم در شيراز پرسپوليس با نتيجه 2 بر يك فجر را شكست داد. در آن زمان علي دايي سرمربي فجر و محمداحمدزاده سرمربي فجر بود.

خليلي و تياگو زننده دو گل پرسپوليس و ايمان موسوي نيز زننده تك گل فجر بود.در دور رفت ليگ يازدهم در سال 91-90 در شيراز پرسپوليس با نتيجه 2 بر 1 فجر را شكست داد. حميد استيلي سرمربي پرسپوليس و علي اصغر كلانتري سرمربي فجر بود.

وحيدهاشميان و علي كريمي دو گل پرسپوليس و ايوب كلانتري نيز تك گل فجر را به ثمر رساند. در دور برگشت ليگ يازدهم نيز تيم فجر شهيد سپاسي شيراز توانست با نتيجه 3 بر 2 تيم پرسپوليس را در ورزشگاه آزادي شكست دهد.

ايوب كلانتري، مهرداد كريميان و رجب زاده 3 گل تيم فجر و محمدنوري نيز 2 گل تيم پرسپوليس را به ثمر رساندند. با اين حساب از 20 ديدار در ليگ برتر، پرسپوليس 8 بار و فجر 5 بار به پيروزي دست پيدا كرده اند و 7 بار نيز دو تيم به نتيجه تساوي رسيده اند.

*ليگ آزادگان

در ليگ آزادگان نيز دو تيم پرسپوليس و فجر 7 بار به مصاف هم رفته اند. در دور رفت ليگ هفتم در سال 77-76 دو تيم به ميزباني شيراز به مصاف هم رفتند و فجر با تك گل عباس سرخاب بازي را برد.

در دور برگشت همين ليگ در تهران به علت كناره گيري پرسپوليس از مسابقات، دو تيم به رويارويي با هم نرسيدند. در دور رفت ليگ هشتم در سال 78-77 در تهران دو تيم به تساوي صفر-صفر رسيدند و در دور برگشت در شيراز همين ليگ در شيراز پرسپوليس با نتيجه 3 بر 2 فجر را شكست داد.

حميد استيلي، ادموند بزيك و اسماعيل حلالي سه گل پرسپوليس را به ثمر رساندند و داود سيدعباس و وحيد رضايي زننده 2 گل فجر بودند. در دور رفت ليگ نهم آزادگان در سال 79-78 در تهران پرسپوليس با نتيجه 3 بر يك فجر را شكست داد.

عليرضا امام فرد و مهدي هاشمي نسب دو گل پرسپوليس و وحيدرضايي تك گل فجر را به ثمر رساند. در دور برگشت ليگ نهم در شيراز دو تيم به تساوي 1-1 رضايت دارند. بهنام سراج گل پرسپوليس و علي سامره تك گل فجر را زدند.

در ليگ دهم در دور رفت در تهران دو تيم به تساوي بدون گل رسيدند و در دور برگشت نيز دو تيم به تساوي 1-1 در شيراز رضايت دادند. پايان رأفت تك گل پرسپوليس و فراز فاطمي گل فجر را به ثمر رساندند./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.