حمايت از ساخت مستندهاي علمي به دليل سختي هاي زياد و چند سويه بودن مشکلات اين صنعت تنها از طريق مسئولان تلويزيون امکان پذير است.

سودابه مجاوري مستندساز در گفتگو با

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

گفت: ساخت مستندهاي علمي به دليل کمبود پژوهشگران علمي وضعيت مالي نامناسب و نبود امکانات کافي و دستاوردهاي علمي دقيق هنوز پيشرفت هاي جدي در اين صنعت نرسيده است و کار در اين عرصه براي مستندسازان سخت است.

وي افزود: تمامي دستاوردهاي ما در زمان گذشته به يغما رفته و کشورهاي ديگر از دستاوردهاي گذشته ما در حوزه هاي مستندهاي علمي سوء استفاده مي‌کنند.

مجاوري افزود: کشورهاي ديگر به دليل وجود امکانات و پژوهشگران حرفه اي و حمايت هاي مستقل و دولتي به پيشرفت هاي قابل توجهي دست يافته اند.

وي ادامه داد: طرح هاي ارائه شده از سوي مستندسازان ساير کشور با حمايت هاي مختلف و برنامه ريزي هاي دقيق روبه رو شده که اين امر موجب بازاريابي و جذب مخاطب بيشتر مي شود.

اين مستندساز افزود: با توجه به سختي هايي که در ساخت مستندهاي علمي وجود دارد هيچ حمايتي از مستندسازان صورت نمي‌گيرد تلويزيون تنها حمايت کننده است و اين کار دست ما را در ساخت فيلم هاي مستند خالي گذاشته است.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره هاي مختلف در کشور با موضوعات متفاوت گفت: در ميان تمامي جشنواره هايي که در کشور با موضوعات مختلف برگزار مي شود جاي خالي جشنواره اي با موضوع مستند علمي و فرهنگي به شدت احساس مي شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
France
محمدرضا
۱۰:۵۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
سلام، متاسفانه با اینکه بر خلاف تصور، استقبال عموم و به ویژه جوانان تحصیلکرده از این نوع مستندها بالاست، این یک حقیقت است که این امر متولی خاصی در کشور ما ندارد. لذا مستندهای علمی فاخر در کشور ما ساخته نمی شود. شاید اگر وززارت علوم، یک معاونت ترویج علم با بودجه مشخص داشت، می توانست یک سفارش دهنده و حمایت کننده خوب باشد.