مراسم رونمايي از شعار دانشگاه، چشم انداز و برنامه پنج ساله دوم دانشگاه تهران امروز با حضور دكتر فرهاد رهبر و جمعي از معاونين و اساتيد دانشگاه تهران امروز در سالن اميركبير دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگار دكتر فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران در مراسم رونمايي از شعار، چشم انداز و برنامه پنج ساله دانشگاه تهران گفت: در سال هاي اخير حوادث ناگواري از جمله ترور دانشمندان علوم دسته اي كشور و كساني كه در عرصه علم و دانش كشور نقش داشته رخ داده است و عامل همه اين جنايات هراس دشمنان اسلام و انقلاب از پيشرفت هاي علمي كشورمان است كه باعث شده كه اين دشمنان از روي عجز و ناتواني دست به اين اقدامات تروريستي بزنند.

و با گراميداشت به شخصيت شهيد مصطفي احمدي روشن تصريح كرد: قرار است طي مراسم خاصي از طرف دانشگاه تهران دكتراي افتخاري به اين شهيد بزرگوار اهدا گردد و برگزاري اين مراسم نمادين مي تواند در زمينه نقش آفريني دانشگاه تهران در عرصه تجليل و گراميداشت دانشمندان كشور و در حركت علمي كشور مؤثر باشد.

وي به شعار دانشگاه تهران اشاره و خاطر نشان كرد: اين شعار دانشگاه تهران نماد آموزش عالي ايران دانشگاهي الهي، بصير، بالنده و با نشاط است و سند چشم انداز دانشگاه تهران براي مدت 10 يا 20 ساله است و اگر در اين مدت نظرات و پيشنهادات بهتري باشد در دور بعدي مثل قانون اساسي مورد بازنگري و بررسي قرار خواهد گرفت.

وي ادامه داد: در تنظيم سند چشم انداز دانشگاه تهران تلاش بر اين بوده كه با توجه به نقش و جايگاه دانشگاه تهران در عرصه علم و دانش كشور همه موارد براي پيشبرد اين اهداف مد نظر قرار گيرد و دانشگاه تهران مي تواند در تحقق نقشه جامع علمي كشور و سند چشم انداز كشور نقش فعالي را ايفا كند و در سند چشم انداز دانشگاه تهران ؟؟ و آرمان هاي دانشگاه تهران مشخص شده و مي تواند مورد بررسي و استفاده قرار گيرد.

** دانشگاه تهران نماد آموزش عالي كشور است

وي به نقش و جايگاه دانشگاه تهران در آموزش عالي كشور اشاره كرد و گفت: اين دانشگاه در حوزه هاي آموزش، پژوهش و فناوري در سطح ملي و بين المللي فعاليت دارد و در قلمرو همه علوم را در اولويت برنامه هاي خود قرار داده است و با بهره گيري از آموزش هاي دين مبين اسلام و ارزش هاي بنيادين انقلاب اسلامي و با بهره گيري از اساتيد، دانشمندان، فرهيختگان و كاركنان مؤمن، شايسته و متدين توليد كننده نظريه هاي علمي و تأمين كننده نيازهاي فكري علمي جامعه اسلامي مي باشد.

وي به اهداف كيفي و كمي برنامه پنج ساله دوم دانشگاه تهران اشاره و تصريح كرد: اين اهداف شامل بخش هاي فراگير، فرهنگي و دانشجويي، آموزشي، پژوهشي و فن آوري، منابع انساني و زيرساخت آن مي باشد.

وي، خاطرنشان كرد: در تنظيم برنامه پنج ساله دوم دانشگاه تهران مواردي با عنوان خطوط راهنما مد نظر قرار گرفته است كه عبارتند از: افزايش سطح بودجه تحقيق و توسعه، افزايش سهم دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي، دست يابي به جايگاه دوم علمي و فن آوري در منطقه و تثبيت آن در برنامه پنجم توسعه ارتباط مؤثر بين دانشگاه ها و مراكز پژوهشي با صنعت و بخش هاي مربوط به جامعه مشاركت بخش غير دولتي در علم و فن آوري و تحول و ارتقاء علوم انساني و دستيابي به فن آوري هاي پيشرفته مورد نياز كشور است./ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار