رييس اتحاديه ناشران و كتاب فروشان تهران گفت:‌ قيمت هاي كنوني كاغذ واقعي نيست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران نادر قدياني با اشاره به نگراني عميق ناشران از نوسانات قيمت كاغذ و مقواي گلاسه در بازارهاي ايران گفت: اكنون رويه مشخصي براي قيمت گذاري كاغذ در بازار وجود ندارد و قيمت هاي كنوني واقعي نيست قيمت 45 هزارتوماني هر بند كاغذ با توجه به ارز كه دولت با قيمت حدود 1260 تومان اعلام كرده واقعي نيست بايد اين ارز قيمت كاغذ به 30 تا 32 هزار تومان برسد.
وي با بيان اينكه گراني كاغذ، گراني كتاب و در ادامه حذف خوانندگان كتاب را به همراه دارد گفت:‌ تقريبا تمام اعضاي اتحاديه نگران نوسانات قيمت كاغذ هستند و با وجود عرضه كاغذ در بازار، خريد و فروش چنداني انجام نمي شود.
رييس اتحاديه ناشران و كتاب فروشان تصريح كرد:‌ اكنون ناشران، كاغذ 45 هزارتوماني را خريداري نمي كنند چرا كه ممكن است قيمت كاغذ ارزان و يا اصلا گران شود.
قدياني اضافه كرد: در حال حاضر مكانيزم مشخصي براي قيمت گذاري كاغذ وجود ندارد و اين كار چاپ و نشر كتاب را بسيار دشوار كرده است.
وي با اشاره به اهميت نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در كنترل بازار گفت: نمايشگاه كتاب تهران در پيش است و وضعيت به وجود آمده ناشران را براي عرضه كتاب دچار مشكل خواهد كرد.
به نظرم وزارتخانه هاي مرتبط بايد هرچه سريعتر بازار را كنترل كنند و با توجه به اينكه كاغذ همواره در دولت ها به عنوان 10 قلم كالاي اساسي مطرح بوده است با عرضه فراوان كاغذ قيمت ها را بشكنند و براي قيمت گذاري آن رويه مشخص ايجاد كنند.
قدياني در پايان گفت: در غير اين صورت دولت بايد شرايط بازار و پيش بيني قيمت كاغذ را به طور شفاف اعلام كنند و ناشران نيز مجبورند قيمت هاي شناور براي كتاب ها را در نظر بگيرند كه اين اندك خوانندگان كتاب را نيز حذف خواهد كرد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار