مدیرکل اداره مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها گفت: فرودگاه بین‌المللی شیراز چهارراه ورودی پروازی جنوب و شمال کشور است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ابراهیم شیرودی ظهر امروز در بیست‌ونهمین کارگاه آموزشی ایمنی مراقبت پرواز کشور با مثبت ارزیابی کردن پروازهای هوانوردی و خدماتی شیراز اظهار داشت: با توجه به امکانات مناسب که در این فرودگاه وجود دارد به دنبال مجهز کردن کمی و کیفی آن هستیم.

وی به تعداد پروژه‌های متعدد نظامی و آموزشی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های انجام شده در این فرودگاه رضایت‌بخش است.

این مقام فرودگاهی کشوری به لزوم توسعه صنعت هوانوردی ایران اشاره و اضافه کرد: امروز بیست‌ونهمین آموزش ایمنی مراقبت پرواز با هدف اطلاع رسانی و ارتقای سیستم مراقبت پرواز آغاز به کار کرد.

مدیرکل اداره مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: اگر هوانوردی یکپارچه باشد شاهد نظم در این صنعت می‌شویم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس نیز با اشاره به کاهش زمان سرویس رادار بیان کرد: چنانچه سرویس رادار مدت زمان کمتری را برای یک پرواز صرف کند در کاهش هزینه‌ها موثر است که به طور مثال چنانچه در یک پرواز انجام عملیات رادار 10 دقیقه کمتر شود 400 تا 500 دلار از هزینه‌های سوخت و غیره صرفه‌جویی می‌شود و از خطرات صنعت هوانوردی جلوگیری می‌کند.‌

حمیدرضا سیدی ابراز داشت: برای بهتر انجام شدن کارهای فرودگاه بین‌المللی شیراز و استان فارس، در کوتاه مدت برنامه دو ساله در میان مدت، برنامه پنج ساله و برای دراز مدت برنامه چشم‌انداز را طراحی کرده‌ایم.

این مقام فرودگاهی بیان کرد: در این راستا دو پروژه مهم، توسعه ترمینال داخلی و پارکینگ طبقاتی با اعتباری بیش از 17 میلیارد تومان در دست اجرا است که در همین زمینه در سال جاری 12 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌هایی که نمی‌توان در ساخت آن‌ها از بخش خصوصی استفاده کرد، به استان فارس اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: برای ساخت پارکینگ هواپیما منتظر اعتبارات ملی هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اضافه کرد: فرودگاه‌ شیراز نخستین فرودگاه کشور است که موفق به دریافت گواهی‌نامه استاندارد شده و این فرودگاه استانداردترین فرودگاه در کشور محسوب می‌شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.