مسئولان نهادهاي حمايت از کودکان در آلمان، آمار اخير اداره فدرال کار و بنياد پژوهشي برتلسمان را درباره کاهش نرخ فقر در ميان کودکان آلماني، بر خلاف واقعيتهاي موجود دانستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان؛ بدنبال انتشار آمار بنياد برتلسمان که بزرگترين بنياد خصوصي غيرانتفاعي در آلمان است و در زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي، آموزشي، فرهنگي و مسائل ديگر تحقيق مي کند مبني بر اينکه شمار کودکان زير پانزده سال نيازمند به کمکهاي دولتي در اين کشور از سپتامبر 2006 تا سپتامبر 2011 ، 257هزار نفر معادل 13.5 درصد کاهش يافته است ، اورسولا فون در لين، وزير کار و امور اجتماعي آلمان نيز بلافاصله پس از انتشار اين گزارش، در سخناني بر کاهش نرخ فقر کودکان در کشورش تاکيد کرد و آمار اين مؤسسه را مؤيد اين مسئله دانست.


اين در حالي است که هاينتس هيلگرز، رئيس نهاد حمايت از کودکان آلمان با ابراز ترديد در اين خصوص گفت :« از سال 2006 از تعداد کودکان زير پانزده سال، حدود 750 هزار نفر کم شده است. بنابراين تعجبي ندارد که شمار کودکان زير پانزده سال فقير و نيازمند به کمکهاي دولتي نيز کاهش يابد.


"اولريش اشنايدر"، مدير اجرايي اتحاديه انجمنهاي خيريه در آلمان نيز در اين باره گفت: واقعيت اين است که اگر بخواهيم آمار را به طور کلي در نظر بگيريم، از زمان اجراي برنامه کمک به کودکان نيازمند موسوم به "هارتس آي وي" در سال 2005 تاکنون، شمار اين کودکان تغيير نکرده است و همچنان از هر هفت کودک آلماني، يک نفر فقير است. بنابراين دليلي براي رضايتمندي در اين خصوص وجود ندارد.


به گزارش پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست، مقايسه آمار رسمي نرخ بيکاري در آلمان با افزايش شمار بيکاران و کودکان نيازمند به کمک نهادهاي خيريه دولتي و خصوصي در درازمدت نشان مي دهد که افزايش فرصتهاي شغلي در اين کشور از سال دو هزار و هشت، فايده اي به حال بيش از پنجاه درصد از دريافت کنندگان کمکهاي دولتي نداشته است. کودکان در خانواده هاي تحت پوشش برنامه کمک رساني هارتس آي وي شايد زماني بتوانند از فقر رهايي يابند که والدينشان موفق به پيدا کردن کار شوند.

حتي در خانوارهايي که والدين قادر به يافتن کار بوده اند، نيز اغلب وضعيت بهتر از اين نيست. بنا بر اعلام نهاد دي جي بي، وابسته به اتحاديه هاي صنفي آلمان، شمار شاغلان فقير در اين کشور پارسال نسبت به سال 2006، 45 درصد افزايش يافت. اين آمار حاکي از آن است که داشتن شغلي با دستمزد پايين، کمکي به خانوارها نمي کند تا از دام فقر رهايي يابند.


گفتني است، هم اکنون چشم انداز آينده براي بيش از اين نيمي از کودکان آلماني ،‌ نسبت به پنج سال پيش نيز تيره تر است./ا



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار