آمارهای رسمی نشان میدهد کسری تجاری فرانسه در سال 2011 به رقم بی سابقه 65.13 میلیارد یورویی (69.6 میلیارد دلار) رسیده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد کسری تجاری کشورش حتی از سال 2008 همزمان با آغاز عمیق ترین بحران اقتصادی جهان که 56.2 میلیارد یورو اعلام شده بود نیز فراتر رفته و شرایط بغرنجی را برای اقتصاد فرانسه به همراه آورد.

بر اساس این گزارش،‌ واردات کالا به فرانسه طی سال 2011 معادل 11 درصد افزایش یافت و 498 میلیارد یورو تخمین زده شد اما صادرات این کشور فقط رشد 8.6 درصدی را تجربه کرده که از 429 میلیارد یورو فراتر نرفت.

حجم صادرات کالاهای فرانسوی به آلمان، انگلیس ، اسپانیا، ایتالیا و آمریکا در سال گذشته کاهش یافت و بدترین نتیجه از سال 1990 تاکنون را برای این کشور به همراه آورد.

کشورهای یاد شده خریداران اصلی تولیدات فرانسوی هستند اما در سال گذشته فقط 3.6 درصد از صادرات فرانسه به این کشور ها ارسال شد.

وزیر دارایی فرانسه معتقد است نتایج منفی مشاهده شده در صادرات این کشور نباید دیگر بخش های اقتصادی را تحت تاثیر خود قرار دهد و باید سال 2012 را با اصلاحات جدید مالی آغاز کرد./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار