رئیس بنیاد نخبگان استان قم:

20 درصد نخبگان استان قم از بانوان هستند

رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: 20 درصد نخبگان شناسایی شده در استان قم از میان بانوان هستند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان قم، حسین اخوان علوی در نشست نخبگان و برگزیدگان که در تالار شهید آوینی برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام دهه فجر و میلاد پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: انقلاب نقطه عطف ملت ایران بوده و آنها را به اوج رسانده است.

وی افزود: ایران به عنوان قدرتی پایدار است و امید داریم که با یاد شهدا و امام راحل ایران به نسل بعدی تحویل داده شده و در نهایت به صاحب اصلی آن امام عصر(عج) برسد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری بیان کرد: طبق فرمایش ایشان علم قدرت‌ساز است و ما باید سخن رهبری را سرلوحه قرار داده و از پیشرفت علمی دریغ نکنیم تا بتوانیم از طریق علم با دشمنان نظام نیز مقابله کنیم.

اخوان علوی توسعه علم و معرفت را ضروری برشمرد و اظهار داشت: در پیشرفت علم در طول تاریخ سهم مسلمانان مشخص است و ما امروز دچار بازگشت تاریخی هستیم و توسعه علم و معرفت را می‌بینیم.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما امروز شاهد شکل گیری حکومت قدرتمند اسلام هستیم و این به برکت خون شهدایی است که هشت سال در جنگ تحمیلی مقابل دشمن ایستادند و جان خود را در راه خداوند متعال فدا کردند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال جاری شاهد بیش از چهار هزار اختراع هستیم که ثبت بین‌المللی شده‌اند و تجاری اختراعی است که با سختی می‌توان آن را اجرا کرد ولی در جشنواره‌ها این نوآوری و شکوفایی اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: بنیاد نخبگان از ابتدای تاسیس تا کنون در راستای شناسایی نخبگان و جذب آنها اقدامات بسیاری انجام داده است.

اخوان علوی با اشاره به آمار نخبه‌های شناسایی شده بیان داشت: از سال 81 بیش از هزار نخبه شناسایی شده که 155 نفر آنها از قم و 20 درصد این نخبگان بانوان هستند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.