يك فوق تخصص قرنیه گفت:شيوه ی نوین پیوند قرنیه چشم، در بیمارانی که مبتلا به قوز قرنیه و آب مروارید شده اند.

دکتر مهدی صدوقی، فوق تخصص قرنیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قرنیه بافتي از چشم است که اجازه ورود، عبور و مرور و تشکیل تصویر در چشم را می دهد چنانچه دچار عارضه ای شود می تواند بینایی را مختل کند.
وی ادامه داد: پیوند قرنیه چشم به دو دسته تقسیم می شود دسته اول شامل بیمارانی می شود که دچار قوز قرنیه شدند که این پیوند توسط سلول اندوز لبیان به صورت کامل PEAOT RATING KERATOP LASY می باشد .
وی تصریح کرد: از عوامل ایجاد کننده قوز قرنیه عفونت رحمی، اشعه ماورا بنفش و بیماری های ژنتیکی می باشد و بیماری خود را به صورت تاری دید نشان می دهد چنانچه فرد از بیماری خود مطلع نباشد دچار لوچی چشم می شود.
دکتر صدوقی در ادامه افزود: پیوند نیمه کامل با لایه ای DALK شامل بیمارانی می شود که دچار آب مروارید شدند، بیمار ظرف مدت شش ماه بینایی خود را به طور کامل به دست می آورد.
وی در پایان اذعان داشت: پیوند قرنیه چشم بعد از انقلاب شکوه مند اسلامی دچار تحول عظیمی شده که هم اکنون بیماران می توانند در تمام مراکز استان از چنین محبتی برخوردار شدند.
قبل از انقلاب به دلیل نبود این فناوری در ایران بیماران مبتلا به این عارضه به خارج از کشور اعزام می شدند و افرادی که در شرایط مالی مناسبی به سر نمی برند دچار ضایعه شدید چشمی شده و نهایتا دید خود را از دست می دادند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار