در بودجه سال 91، 140 ميليارد تومان بودجه از محل درآمد سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي براي اين سازمان پيش‌بيني شده است.

اردشير محمدي رئيس سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: ميزان طلاي مصادره متروك شده توسط اين سازمان در 10 ماهه اول سال جاري رقمي بالغ بر يك ميليارد و 960 ميليون تومان است كه اين ميزان طلا شامل شمش طلا و مصنوعات ساخته شده از طلا است.

وي ادامه داد:‌ تاكنون 10 مزايده بزرگ از سوي اين سازمان برگزار شده كه يازدهمين مزايده هم به زودي از سوي سازمان برگزار خواهد شد كه پيش‌بيني مي‌شود حجم مبلغ به دست آمده از آخرين مزايده بيشتر از ساير مزايده‌هاي قبلي باشد.

محمدي با بيان اينكه بيشترين مبلغ به دست‌ آمده در مزايده‌هاي مربوطه تاكنون 12 ميليارد تومان است، گفت: 27 درصد اموال غير منقول كه بخشي از آن توسط مسافرين به صورت چمداني وار كشور مي‌شود مربوط به پوشاك است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر احتمال فروش اموال غيرمنقول و منقول گروه اميرمنصور آريا نيز افزود:‌ تاكنون از سوي قوه قضاييه مداركي در خصوص مزايده در مورد اموال منقول و غيرمنقول گروه آريا به اين سازمان ارائه نشده است اما اين سازمان آمادگي لازم را براي برگزاري مزايده و فروش اموال غيرمنقول و منقول اين گروه دارد كه در صورت اعلام از سوي قوه قضاييه انجام خواهد شد.

محمدي با بيان اينكه اگر فردي بعد از مهلت در نظر گرفته شده در مورد متروك شدن اموال منقول و غيرمنقول از طريق قوه قضاييه براي تملك اموال خود مراجعه كند، تصريح كرد: در صورتي كه اموال وي قبل از مراجعه به فروش رفته باشد سازمان مكلف به پرداخت مازاد پول به دست آمده از محل فروش اموال منقول و يا غيرمنقول افراد است و در صورتي كه فرد مورد نظر راي برائت از محاكم قضايي گرفته باشد سازمان مكلف به بازگرداندن عين مال منقول يا غيرمنقول به فرد است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار