در سفرمعاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و هیاتی اقتصادی به اصفهان از چند طرح سرمایه گذاری خارجی در این استان دیدن شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران؛ بهروز علیشیری'دیروز از چندین طرح سرمایه گذاری اقتصادی از جمله شركت صنایع خمیر و كاغذ 'اترك' دیدن كرد.   

مدیر عامل این شركت در این دیدار گفت: ‌این شركت با سرمایه گذاری 2500 میلیارد ریالی یك شركت آلمانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه در اصفهان ایجاد شده است.   

'علی كیخسروی' افزود: صنایع دوبلكس در دنیا صنعتی پیچیده است كه در دست تنها شش گروه قرار دارد.  

 به گفته وی، كل نیاز خاورمیانه، آسیای مركزی و میانه در صنعت دوبلكس، از طریق واردات برآورده می شود.   كیخسروی اظهار داشت: ایران نیز در گذشته جزو وارد كنندگان این محصولات از كشورهای كره شمالی یا اروپایی بود اما اكنون با راه اندازی این طرح سرمایه گذاری در اصفهان، نیاز به واردات قطع شده است.   

وی گفت:این شركت در شرایط موجود سیاسی كشور بر خلاف تصور عده ای كه فكر می كنند تحریم اقتصادی كشور را فلج می كند، از طریق سرمایه گذاری یك كشور خارجی به نتیجه رسیده است.   

به گفته كیخسروی،گام اول تاسیس این كارخانه 28 ماه طول كشید و در ابتدا 150 نفر نیروی خارجی در این شركت فعالیت می كردند كه اكنون به 14 نفر تقلیل یافته است و این افراد نیز تنها در كارهای نظارتی فعالیت می كنند.  

 وی تصریح كرد:این طرح سرمایه گذاری خارجی در اصفهان بطور مستقیم موجب اشتغال زایی 500 نفر و بطور غیر مستقیم برای 500 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد كرده است.  

 مدیر عامل این شركت با بیان اینكه آموزشهای تخصصی كار در این كارخانه نیز توسط خود كارخانه صورت می گیرد، افزود: پیش از این در ایران چنین آموزش هایی راجع به صنعت دوبلكس داده نمی شد.   

وی تاكید كرد: تمام مبلغ سرمایه گذاری از بخش خصوصی و بدون كمك دولت تامین شده و محصول تهیه شده موجب جلوگیری از خروج ارز یكهزار و 500 میلیارد دلار در سال شده است و محصول تولید شده از مشابه خارجی آن ارزنتر است.  

 به گفته وی این طرح هیچ وجه تسهیلات از دولت دریافت نكرده است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.